Szerző: Bodnár Ádám

2005. augusztus 30. 10:11

A Lenovo a PC-piac első helyére tör

[News.com/HWSW] Az IBM személyi számítógépes részlegét az idén tavasszal bekebelező kínai Lenovo nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint a világ PC-piacának meghódítását. A vállalat elnök-vezérigazgatója szerint a Lenovo öt éven belül a legnagyobb PC-gyártó lehet.

[News.com/HWSW] Az IBM személyi számítógépes részlegét az idén tavasszal bekebelező kínai Lenovo nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint a világ PC-piacának meghódítását. A vállalat elnök-vezérigazgatója szerint a Lenovo öt éven belül a legnagyobb PC-gyártó lehet.

Cél az első hely

A Lenovo már régóta vezeti a kínai piacot, a vállalat a második negyedévben háromszor annyi PC-t adott el, mint legközelebbi riválisa. A világpiacon azonban a cég eddig nem volt jelen, az IBM részlegének beolvasztásával azonban egyből a harmadik legnagyobb PC-gyártóvá vált a Dell és a HP mögött. A megállapodás értelmében a Lenovo öt évig használhatja az IBM és a "Think" márkaneveket.

"Célunk hogy a Lenovo egy világszerte ismert márka legyen" -- mondta Steve Ward, a Lenovo elnök-vezérigazgatója a Reutersnek. "Öt éven belül jó eséllyel a vezető PC-márkává válhatunk." Ward szerint ennek a célnak az elérése csak azon múlik, a vállalat által kínált gépek gazdagodnak-e új funkciókkal és megfelelő ütemben csökken-e az áruk. A Lenovo bevételének 1,5 százalékát költi kutatás-fejlesztése, ez kétszerese az iparági átlagnak. A cég a közeljövőben két új kutatás-fejlesztési központot kíván nyitni, az egyiket az Egyesült Államokban, a másikat Pekingben.

Van hová fejlődni

Az IBM PC-gyártó részlege évekig veszteséges volt, azonban a Lenovo égisze alatt végre nyereségesen kezdett működni. Ward szerint azonban van hová továbbfejlődni, a bevétel és a költségek aránya még mindig túl magas. A második negyedévben a vállalat 2,5 milliárd dollár bevétel mellett 45 milliós nyereséget ért el. A PC-eladások 2,35 milliárd dollárt tettek ki.

A Lenovo elsősorban a fejlődő piacokban látja a növekedési lehetőséget. Az IBM piaci részesedése az Egyesült Államokban a Lenovo-ügyletet megelőző bizonytalanság miatt némiképp csökkent, azonban Ward szerint ez a tendencia végre megfordulni látszik. A Lenovo a második negyedévben a globális PC-piac 7,2 százalékát szerezte meg -- adta hírül a Gartner piackutató cég.

Az IBM személyi számítógépes részlege nem fedte le a teljes piacot, az IBM-mel kiegészült Lenovo azonban új termékek bemutatása révén igyekszik a létező összes vevőt kiszolgálni. Az IBM annak idején például elzárkózott egy tablet PC piacra dobásától, most a Lenovo égisze alatt ez is megtörtént. Piaci elemzők szerint az IBM és a Lenovo kínálata nagyszerűen kiegészíti egymást, nincsenek nagy átfedések az egyes termékportfoliókban.

a címlapról

AI

10

Saját farkába haraphat az AI

2024. október 10. 13:22

A nagy nyelvi modellek elterjedése egyre csökkenti a nyilvános tudásmegosztást az online kérdezz-felelek platformokon, ezzel pedig megnehezítheti a jövőbeli modellek képzését.