Szerző: Bodnár Ádám

2005. augusztus 18. 15:04

Továbbra is a Seagate a merevlemezpiac királya

Növelte előnyét a merevlemezek piacán a Seagate Technology, ma már a világon eladott meghajtók közel harmadát ez a cég szállítja -- derül ki az iSuppli piackutató cég adataiból. A legfrissebb adatok szerint a második negyedévben a Seagate piaci részesedése 30,5 százalék volt, míg egy negyedévvel korábban mindössze 28,6 százalék. Az időszakban egyébként 89,7 millió merevlemez fogyott világszerte, 2,8 százalékkal több mint az első negyedévben.

[HWSW] Növelte előnyét a merevlemezek piacán a Seagate Technology, ma már a világon eladott meghajtók közel harmadát ez a cég szállítja -- derül ki az iSuppli piackutató cég adataiból. A legfrissebb adatok szerint a második negyedévben a Seagate piaci részesedése 30,5 százalék volt, míg egy negyedévvel korábban mindössze 28,6 százalék. Az időszakban egyébként 89,7 millió merevlemez fogyott világszerte, 2,8 százalékkal több mint az első negyedévben.

A piaci szereplőknek jót tett az emelkedő kereslet, a három legnagyobb gyártó egyaránt nyereséges második negyedévet zárt. A gyártók rangsorában a Seagate mögött a Western Digital szerezte meg a második helyet, a cég piaci részesedése 17,6 százalékot tett ki, ez némileg magasabb volt az első negyedévben elért 17,5 százaléknál. A harmadik helyet a Hitachi szerezte meg, amely nagy meglepetésre megelőzte a Maxtort. A Hitachi Global Storage Technologies a második negyedévben a HDD-piac 15,5 százalékát birtokolta.

Az első negyedévben még 16 százalék feletti piaci részesedéssel rendelkező Maxtor a második negyedévre 13,5 százalékra esett vissza, ez elsősorban annak köszönhető, hogy a vállalat a gyártás egyre nagyobb részét költözteti a Távol-Keletre, ami fennakadásokat okozott az ellátási láncban. A Maxtort 7,7 százalékos részesedéssel a Toshiba követte, a a Samsung 6,9, a Fujitsu pedig 6,7 százalékos piaci részesedést ért el.

Utóbbi három gyártó mind növelni tudta piaci részesedését, noha csak pár tized százalékponttal tudták felülmúlni első negyedéves adataikat. Ez főleg a Fujitsu esetében tiszteletre méltó teljesítmény, ugyanis a vállalat nem rendelkezik a szórakoztató-elektronikai eszközök számára tervezett merevlemezekkel, a cég elsősorban a vállalati szegmensre fókuszál.

Az iSuppli elemzése megállapítja, hogy a második negyedév rendszerint a merevlemezpiac mélypontja és az eladási darabszámok ilyenkor rendszerint csökkennek az első negyedévhez képest. Idén azonban a PC-k és a merevlemezt tartalmazó szórakoztató eszközök -- MP3-lejátszók, merevlemezes digitális videók -- iránt annyira erős volt a kereslet, hogy az még a gyártókat is meglepte. A piackutató vállalat szerint a második negyedévben hiány alakult ki a meghajtókban az adatok rögzítésére használt mágneses lemezekből.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról