Szerző: Bodnár Ádám

2005. augusztus 16. 09:40

Négy év után újra nyereséges a Gateway

Wayne R. Inouye
Wayne R. Inouye
[HWSW] A Microsofttal kötött peren kívüli egyezség keretén belül kapott 150 millió dolláros összeg segítette hozzá a Gatewayt ahhoz, hogy hosszú idő után ismét nyereséges negyedévet zárjon. A cég papírjainak árfolyama mégis visszaesett, mivel a befektetők elégedetlenek voltak a bruttó nyereséghányaddal.

A Dell és a HP mögött a harmadik legnagyobb amerikai PC-gyártó a második negyedévet 873 millió dolláros bevétel mellett 17,2 millió dollár nettó profittal zárta, ez részvényarányosan 5 centnek felel meg. A Thomson First Call által megkérdezett elemzők részvényenként 2 centes nettó eredményt vártak. Egy évvel korábban a Gateway 838 millió dollár bevételt és 339 millió dollár veszteséget ért el. A vállalat ezt megelőzően sorozatban 13 negyedéven át volt veszteséges.

A Dellhez hasonlóan azonban a Gateway sem tudta elérni a bevételi tervét. Wayne Inouye elnök-vezérigazgató elmonda, a piacon a vártnál is szorosabb verseny alakult ki, ami alacsony árakat és nyereséghányadot jelent. Ennek hatására a Gateway csökkentette éves kilátásait, a cég már csak 3,9-4 milliárd dolláros forgalomra és részvényenként 13-15 cent nyereségre számít. Korábban a vállalat vezetői még legalább 4 milliárdos forgalmat és 17-19 cent közötti részvényarányos eredményt vártak.

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.

a címlapról

Hirdetés

Ollé, lesz SYSADMINDAY!

2025. július 6. 02:02

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.

SEMMI

7

Bemutatkozott a Nothing első igazi csúcsmobilja

2025. július 3. 11:59

A prémium modellnek szánt Nothing Phone 3 legegyedibb vonása a hátlapon található Glyph Matrix, amivel a tervezők célja a főképernyő előtt töltött idő csökkentése.