Szerző: Budai Péter

2005. augusztus 12. 10:09

A Microsoft az év végére ígéri az Apple iPod ellenfelét

[BetaNews] A Bloomberg News szerdai interjújában Erik Huggers, a Microsoft digitális média üzletágának vezetője elmondta, hogy az iPod jelentős konkurenciával fog találkozni az idei ünnepi szezon során. Az Apple támogatói azonban gyorsan felhívták arra a figyelmet, hogy a szoftveróriás ugyanezt közölte pontosan egy évvel ezelőtt, azonban nem sikerült átütő sikert elérniük, és az iPod piaci részesedése azóta is csak folyamatosan növekszik.

[BetaNews] A Bloomberg News szerdai interjújában Erik Huggers, a Microsoft digitális média üzletágának vezetője elmondta, hogy az iPod jelentős konkurenciával fog találkozni az idei ünnepi szezon során. Az Apple támogatói azonban gyorsan felhívták arra a figyelmet, hogy a szoftveróriás ugyanezt közölte pontosan egy évvel ezelőtt, azonban nem sikerült átütő sikert elérniük, és az iPod piaci részesedése azóta is csak folyamatosan növekszik.

Jön az iPod ellenfele a Microsoft támogatásával

"Idén ősszel számos új eszköz jelenik meg, amik jelentős konkurenciát jelentenek majd az Apple iPodnak" -- mondta el Huggers a Bloomberg Newsnak. Hozzátette, hogy 2006 második negyedévében már sokkal több eszköz lesz a piacon, amik design, használhatóság valamint képességek terén is megpróbálnak többet nyújtani, mint az Apple iPod.

A Microsoft az utóbbi két évben sokat küzdött azért, hogy megtalálja a meglévő hordozható médialejátszók piacán az iPod méltó ellenfelét, azonban sem a Creative Zen szériája, sem az iRiver eszközök nem bizonyultak teljes mértékben megfelelőnek: egyikük sem ért el öt százaléknál magasabb piaci részesedést.

Ugyanakkor az Apple rendelkezik az MP3-lejátszó piac mintegy 60 százalékával -- állítják iparági elemzők. A piac ismerői szerint hatalmas feladatot jelent majd letaszítani az Apple-t a trónról, ráadásul minden bizonnyal az ünnepi szezonra az iPod is új képességeket kap, mint például képessé válhat videó lejátszására is -- bár a hordozható videolejátszás ellen még mindig nagy a felhasználók ellenállása, így kétséges, mennyi új vásárlót hozhat ez a vállalatnak; az iPodnál kicsivel nagyobb méretű, Microsoft által megálmodott Portable Media Center sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Az egyszerűségé lenne a jövő?

Michael Gartenberg, a JupiterResearch elemzője szerint a Microsoftnak akkor van csak esélye az Apple ellen, ha csökkenti az általa támogatott lejátszók számát, ezáltal könnyebbé téve a választást a felhasználók számára. Véleménye szerint egyetlen eszközt, vagy egy adott termékmárkát kell támogatnia a szoftvervállalatnak ahhoz, hogy esélye legyen legyőzni az iPodot.

Huggers ugyanakkor közölte, hogy nagy harc várható a következő év legelejétől kezdve; a Microsoft most lényegesen több időt szán arra, hogy valamennyi általa támogatott eszköz tényleg tökéletesen megfeleljen a feladatára, és hibátlanul működjön együtt a Windows Media Playerrel. Ez mindeddig nem járt teljes sikerrel, ezért is vezette be a szoftvervállalat a "PlaysForSure" megjelölést, amivel csak azokat az eszközöket látták el, amik maradéktalanul megfeleltek a Microsoft elvárásainak -- ismét csak növelve a Microsoft platformra épülő eszközök választásához szükséges időt, ami megint az egyszerűbb iPodnak kedvezett.

Azonban az is érthető, hogy a korábban lényegesen jobb helyzetben lévő médialejátszók gyártásával foglalkozó vállalatok nem törődnek bele az Apple győzelmébe, de a harcban várhatóan szükségük lesz a Microsoft segítségére is. Huggers elmondása szerint 2006 első fele nagy meglepeteséket tartogat majd mind az Apple, mind a felhasználók számára.

Nem mindenhol szeretik a minimalista stílust

Azonban az Apple iPod sem ért el mindenhol átütő sikert: Dél-Koreában például mindössze 1,8 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak, amivel az utolsó helyen kullog csak a többi konkurens gyártó mögött. Itt az iRiver részesedése eléri a 35 százalékot, a Samsung a 14 százalékot, és a számunkra jobbára ismeretlen Cowon a 13 százalékot.

A keleti kultúrákat mélyebben ismerő elemzők rámutattak, hogy az iPod rossz szereplésének oka a minimalista design és funkcionalitás lehet az oka. Az ázsiai országok vásárlói mindig is imádták a lehető legtöbb képességgel felszerelt eszközöket, és a komplexebb kinézetet -- láthatóan ezalól az MP3-lejátszók sem jelentenek kivételt. Az iPod Japánban is csak 36 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, ami a nyugati világban elért eredményekhez képest mindenképpen alacsonynak számít.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról