Szerző: Bizó Dániel

2005. augusztus 12. 09:21

Kínai Alibabát vett egymilliárdért a Yahoo!

[ComputerWorld] Határozott lépéssel tör előre a Yahoo! portálhálózat Kínában, amely népességénél fogva a világ legjelentősebb piacává fog válni a távolabbi jövőben. A kínai Alibaba.com 40 százalékos részesedésének megvásárlásával az amerikai vállalat stratégiai szövetséget hozott létre, amelynek célja, hogy átfogó internetes szolgáltatásokat kínáljon az országban. A Yahoo! ezzel egyidőben a kínai cég zászlaja alá vezeti át helyi működését, a márkanevet természetesen megtartva.

[ComputerWorld] Határozott lépéssel tör előre a Yahoo! portálhálózat Kínában, amely népességénél fogva a világ legjelentősebb piacává fog válni a távolabbi jövőben. A kínai Alibaba.com 40 százalékos részesedésének megvásárlásával az amerikai vállalat stratégiai szövetséget hozott létre, amelynek célja, hogy átfogó internetes szolgáltatásokat kínáljon az országban. A Yahoo! ezzel egyidőben a kínai cég zászlaja alá vezeti át helyi működését, a márkanevet természetesen megtartva.

Az egymilliárd dolláros ügylet a két cég vezetőinek személyes jó kapcsolata révén jöhetett létre. Jack Ma, a kínai vállalat vezetője, és Jerry Yang, a Yahoo! egyik társalapítója régi jó ismerősök. Az Alibaba.com a nevével azonos oldalon kívül, ahol online piactér működik, a taobao.com aukciós portált is üzemelteti. A Yahoo! efajta szövetségre lépése nem újkeletű, a japán piacon is a helyi Softbankkal közösen működtetik tevékenységüket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról