Szerző: Bodnár Ádám

2005. augusztus 11. 09:40:52

A mobil szegmens sikerének köszönheti jó eredményeit a Magyar Telekom

A Magyar Telekom ma közzétette az idei első félévre vonatkozó pénzügyi eredményeit. A vállalat bevételei enyhén növekedtek, a nettó eredmény pedig közel harmadával ugrott meg. A Magyar Telekom pénzügyi mutatói most először tartalmazzák a Telekom Montenegro Csoport (TCG) eredményeit.

[HWSW] A Magyar Telekom ma közzétette az idei első félévre vonatkozó pénzügyi eredményeit. A vállalat bevételei enyhén növekedtek, a nettó eredmény pedig közel harmadával ugrott meg. A Magyar Telekom pénzügyi mutatói most először tartalmazzák a Telekom Montenegro Csoport (TCG) eredményeit.

A Magyar Telekom az első félév során 0,7 százalékkal 299,9 milliárd forintra növelte bevételét. Noha a mobilszolgáltatások és az adatszolgáltatások szegmensében a forgalom növekedett, ezt ellensúlyozta a belföldi és nemzetközi ezetékes szolgáltatások szegmensében a bevétel csökkenése. Az első féléves EBITDA 1,6 százalékkal 124,1 milliárd forintra csökkent, a nettó eredmény ugyanakkor 30,3 milliárd forintról 41,4 milliárd forintra emelkedett.

A vezetékes szegmens bevételei 4,6 százalékkal 162,5 milliárd forintra csökkentek, mivel az adatátviteli (főként ADSL) bevételek csak részben tudták ellensúlyozni a beszédforgalmi bevételeknél tapasztalható visszaesést. A vezetékes vonalak száma továbbra is csökken, ennek legfontosabb oka, hogy a hanghívások bonyolításához egyre többen válaszják a mobiltelefonjukat, illetve a Magyar Telekom új versenytársakat kapott a vezetékes szolgáltatások területén. Az ADSL csatlakozások növekedésének köszönhetően ugyanakkor a bérelt vonali és adatátviteli szolgáltatások bevételei 20,9 százalékkal nőttek.

A mobil szegmens bevételei ugyanakkor 7,8 százalékkal 137,4 milliárd forintra nőttek a beszédcélú és az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételeknek, valamint az előfizetési díjaknak köszönhetően. A T-Mobile Magyarország üzleti eredménye 31,2 százalékkal ugrott meg, ez elsősorban annak köszönhető, hogy a tavalyi első félévben jelentős költséget tettek ki a Westel névváltásával kapcsolatos kiadások. Az egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel csökkent az idei első félévben, bár a vállalat beszámolója szerint a második negyedévben növekedésnek indult.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 15:01

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.