:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. augusztus 10. 09:13

Kiegyezett a Microsofttal a spamkirály

[News.com/WSJ/HWSW] A Microsoft bejelentette, hogy peren kívüli megállapodást kötött az egyik legismertebb spammer, Scott Richter vállalatával. Az egyezség értelmében az OptInRealBig.com összesen hétmillió dollár kártérítést fizet és többé nem küld ki kéretlen reklámleveleket. Richter egy telefoninterjúban azt nyilatkozta a Wall Street Journal üzleti lapnak, hogy a jövőben csak olyanoknak küldenek e-mailben reklámot, akik kifejezetten kérték azt.

[News.com/WSJ/HWSW] A Microsoft bejelentette, hogy peren kívüli megállapodást kötött az egyik legismertebb spammer, Scott Richter vállalatával. Az egyezség értelmében az OptInRealBig.com összesen hétmillió dollár kártérítést fizet és többé nem küld ki kéretlen reklámleveleket. Richter egy telefoninterjúban azt nyilatkozta a Wall Street Journal üzleti lapnak, hogy a jövőben csak olyanoknak küldenek e-mailben reklámot, akik kifejezetten kérték azt.

A spamszűrő a legjobb fegyver

A redmondi vállalat még 2003 végén, az amerikai spamtörvény életbe lépésekor perelte be az OptInRealBig.com céget a New York-i kerületi bíróságon azt állítva, hogy a vállalatól származó reklámüzenetek törvénysértők. Az alperes tagadta ezeket a vádakat. A megegyezés kapcsán Smith elmondta, hogy a kéretlen reklámok elleni legjobb fegyvernek a spamszűrők bizonyultak, de a jogi lépések is hatásosak.

Brad Smith, a Microsoft vezető jogásza elmonta, a peren kívüli megállapodás keretén belül kapott 7 millió dolláros összegből 1 millió dollárt a jogi kiadások fedezésére fordítanak, további 1 millió dollárból számítógépeket vásárolnak New York-i közösségi házak számára, a fennmaradó 5 millió dollárt pedig a számítógépes bűnözés elleni fellépésre fordítják. Richter egyébként viszonylag olcsón megúszta, Virginia államban egy spammert nemrég kilenc év börtönre ítéltek.

Annak ellenére, hogy az IT-biztonsági vállalatok hatalmas erőfeszítéseket tesznek, hogy az e-mail szervereket és a magánpostaládákat megtisztítsák a kéretlen levelektől, 2005 első felében tovább növekedett a spamek száma. A levélszemét ma már a globális e-mail forgalom 85 százalékát teszi ki -- derül ki az F-Secure biztonsági cég által közzétett jelentésből.

Egy lehetséges megoldás

A redmondi cég adatai szerint az MSN- és Hotmail-felhasználók postaládájába érkező levelek 90 százaléka kéretlen reklám. A Microsoft az elmúlt évek során több jelentős spamküldőt is beperelt, amikor az érkező levelek valósággal eltömték a Hotmail-felhasználók postaládáit. A cég a jogi eszközök mellett azonban a technológia eszközeivel is harcol a spam ellen, feltett szándéka hogy az év végére bevezeti a sok vitát kiváltó Sender ID spamellenes megoldást.

A Sender ID keretrendszerrel az elektronikus levelek címzettjei megbízható információt kaphatnak arról, hogy a hozzájuk eljutott levelek honnan érkeztek, ugyanis a levelek továbbítása előtt a levelezőszerverek DNS-alapú hitelesítést végeznek. A módszer alapvetően megváltoztathatja a manapság használatos spamellenes megoldásokat, amelyek a kéretlen leveleket elsősorban a tartalom alapján szűrik.

A Sender ID alapjául szolgáló technológiát a Microsoft fejlesztette ki. Szkeptikus vélemények szerint azonban a Sender ID még nem egy széles körben elfogadott szabvány, ennek ellenére a Microsoft -- piaci erejét kihasználva -- le akarja azt erőltetni az egész iparág torkán. A Microsoft a viták ellenére kitart a Sender ID mellett, ami azt jelenti, hogy az MSN és Hotmail levelezők az év végétől már spamként azonosítják azokat az üzeneteket, amelyek nem tartalmazzák a Sender ID-t.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 06:05

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.