Szerző: Bodnár Ádám

2005. augusztus 9. 08:36

Hárommilliárd dollárért sem eladó a Skype

A pletykák szerint Rupert Murdoch vállalata, a News Corp. hárommilliárd dolláros felvásárlási ajánlattal kereste meg a Skype-t, azonban a tárgyalások végül nem vezettek eredményre. A brit Independent című lap céghez közeli forrásokra hivatkozva azt közölte, hogy a News Corp. és a Skype júliusban függesztették fel az egyezkedést. Noha a Skype cáfol minden olyan hírt, amely szerint vevőt keresne, iparági szakértők meg vannak győződve arról, hogy a luxemburgi székhelyű vállalatot hamarosan fel fogja vásárolni egy tőkeerős óriáscég.

HIRDETÉS

[HWSW] A pletykák szerint Rupert Murdoch vállalata, a News Corp. hárommilliárd dolláros felvásárlási ajánlattal kereste meg a Skype-t, azonban a tárgyalások végül nem vezettek eredményre. A brit Independent című lap céghez közeli forrásokra hivatkozva azt közölte, hogy a News Corp. és a Skype júliusban függesztették fel az egyezkedést. Noha a Skype cáfol minden olyan hírt, amely szerint vevőt keresne, iparági szakértők meg vannak győződve arról, hogy a luxemburgi székhelyű vállalatot hamarosan fel fogja vásárolni egy tőkeerős óriáscég.

Napi 150 ezer új felhasználó

A Skype nevű céget a széles körben ismert Kazaa fájcserélő készítői hozták létre annak érdekében, hogy teljesen ingyenes internetes telefonálási lehetőséget biztosítsanak a felhasználók számára. Más cégek is kínálnak hasonló szolgáltatást, azonban a Kazaa-nak köszönhetően a Skype rövid idő alatt igen népszerűvé vált. A Skype jelenleg több mint 42 millió felhasználóval rendelkezik, a számuk napi 150 ezerrel növekedik. Egy optimista becslés szerint 2008-ra a felhasználók száma azonban akár 245 millióra is növekedhet.

A Skype a Kazaa fájlcserélőhöz hasonlóan peer-to-peer technológiát alkalmaz, ami központi szerver helyett a felhasználók számítógépeire épít a telefonhívások lebonyolításához. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Skype-nak lényegében nincsenek infrastrukturális költségei, így lehet rendkívül alacsony percdíjakat elérni. A távközlési cégek felsővezetői világszerte rémülettel figyelik a jelenséget, miközben felvásárlásokkal igyekeznek javítani pozíciójukat.

A telefonszolgáltatók rémálma?

A hagyományos szolgáltatásokat használó telefontársaságoknak további dollármilliárdokat kellene költeni bővítésekre, marketingre és fúziókra ahhoz, hogy elérjék a Skype növekedési ütemét. Ugyanakkor egyre kevesebb az olyan cég, amelyet érdemes volna megvenni.

További rossz hír a telefontársaságok számára, hogy a Skype egyre népszerűbb a vállalati felhasználók között is, mivel ezek is egyre inkább rákapnak az ingyenes internetes telefonálás ízére. Természetesen a Skype is fontosnak tartja a üzleti felhasználásokban rejlő lehetőségeket. A vállalat még az idén be fogja mutatni kifejezetten vállalatoknak szánt szolgáltatását, amely ugyanazokat a funkciókat tartalmazza, mint az ingyenes Skype, azonban kiegészítik például videokonferencia lehetőséggel és vállalati telefonkönyvvel is. Egyelőre nincs hír a vállalati Skype áráról.

a címlapról