Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A HP kivonul az ázsiai digitális kamerapiacról is

Vörös Péter, 2005. augusztus 03. 07:59
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Mark Hurd
Mark Hurd
Folytatódik a Hewlett-Packard stratégiaváltása: a vállalat tegnap hivatalosan is közölte, hogy elhagyja a legnépesebb kontinens digitális fényképezőgép-piacát, helyette az otthoni fotónyomtatási területre összpontosítja erőit Ázsiában. A világ második legnagyobb PC-gyártója a lehető legmagasabb nyereséget produkáló termékekre fog koncentrálni. A cég továbbra is értékesíti digitális kameráit Észak- és Latin-Amerikában, illetve Európában.

Ázsiában és Japánban igen nehéz lett volna tartósan sikereket elérni az amerikai óriásnak, a piac legnagyobb márkái -- Canon, Sony, Panasonic, Samsung, Nikon, Konica Minolta, Pentax -- ugyanis itt honosak. Ebben a régióban herkulesi erőfeszítésekkel sem volt garantálható a jó eredmény. Míg az Egyesült Államokban ötödik helyen áll a cég a digitális kamerapiacon, Európában és Latin-Amerikában a hetediken, addig Ázsiában mindössze a kilenc százalékot kitevő "egyéb" kategória egyik tagja volt a HP.

Nem szégyen a kivonulás, ha célra vezet

Az IDC piackutató cég szerint továbbra is a Canon a világ első számú digitális fényképezőgép-gyártója, évi 12,63 millió darab eladott fényképezőgéppel, ami a piac 17,1 százalékát jelenti. A Sony áll a második helyen 12,32 millió darabbal (16,7 százalékkal), míg a harmadik hely az amerikai Kodaké (8,71 millió darabbal, 11,8 százalékkal). A világpiac egésze tavaly 74 millió eladott digitális kamerát tett ki.

A stratégiaváltás más területekre is hatással van, a HP a napokban jelentette be, hogy szeptember végétől nem árulja saját neve alatt az Apple népszerű iPod hordozható zenelejátszóját. Mark Hurd, a vállalat tavasszal kinevezett új elnök-vezérigazgatója júliusban jelentette be, hogy a következő másfél év során 10 százalékkal csökkentik az alkalmazottak számát -- a cél a költségek visszaszorítása.