Szerző: Bodnár Ádám

2005. június 23. 10:57

A Sony veszi át a sikertelen Matrix Online üzemeltetését

Csupán három hónappal azután, hogy a Warner Bros. elindította a Mátrix világában játszódó nagyszabású internetes szerepjátékát (MMORPG), a filmstúdió úgy határozott, eladja azt a Sony Online Entertainmentnek. Az ügylet pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.

[HWSW] Csupán három hónappal azután, hogy a Warner Bros. elindította a Mátrix világában játszódó nagyszabású internetes szerepjátékát (MMORPG), a filmstúdió úgy határozott, eladja azt a Sony Online Entertainmentnek. Az ügylet pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.

Nem jött be

A lépés oka rendkívül prózai, a Matrix Online közel sem hozta az elvárt népszerűséget. Egy ilyen játék pénzügyi sikeréhez százezres nagyságrendű előfizető szükséges, a Matrix Online azonban a vonzó franchise és az ígéretes megvalósítás ellenére eddig csak kevesebb mint 50 ezer felhasználót vonzott, a Warner szerint ezért gazdaságilag nem indokolt a megtartása. A Matrix Online készítői a Sonynál dolgoznak tovább, de a játék tartalmáért továbbra is a Warner lesz a felelős, ugyanis ez a cég birtokolja a Mátrixszal kapcsolatos jogokat.

"Kiábrándító, hogy nem sikerült elérni azt az átütő sikert, amire számítottunk" -- mondta Jason Hall, a Warner Bros. Interactive Entertainment alelnöke, aki a fejlesztést irányította. Hall nem árulta el, hogy vállalata mennyit költött a Matrix Onine elkészítésére, de iparági szakértők szerint a büdzsé megközelítette a 20 millió dollárt. Emellett a Warner állja a játék üzemeltetésének költségeit is.

Bár a filmstúdió nem akarta a véletlenre bízni a Matrix Online sikerét, a játék készítése közel sem volt zavartalan, az indulást kétszer is el kellett halasztani. A fejlesztésben tanácsadóként közreműködtek a filmet jegyző Wachowski testvérek is.

Hall szerint az, hogy a Sony veszi át a Matrix Online üzemeltetését, végső soron a játékosoknak kedvez. Egyrészt a Warnernek nem kell tovább finanszíroznia az üzemeltetését, a büdzsét ezért új tartalmak -- helyszínek, szereplők, küldetések -- elkészítésére fordíthatják. A Sony ráadásul jelentős tapasztalattal rendelkezik az online szerepjátékok területén, a vállalat számos nagysikerű MMORPG-t üzemeltet, köztük az Everquestet és a Star Wars Galaxiest. A Sony Online Entertainment játékaival világszerte több mint 800 ezren játszanak.

"What is the Matrix?"

A Matrix Online története ott kezdődik, ahol a Mátrix: Forradalmaké véget ért. Új Mátrix alakul, ahol folytatódik a küzdelem a zioni emberek, a gépek és a száműzött programok között. Hogy a történet pontosan miként alakul majd, azt egyelőre talán még a forgatóköny írója, a Wachowski fivérek által felkért Paul Chadwick sem tudja pontosan.

Chadwick elmondása szerint az egyik legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a történet alakulását a játékban szétszórják a szereplők között, úgy szervezzék meg az eseményeket, hogy sok kis töredékből, szilánkból álljon össze a nagy kép. A cél azt elérni, mindenki egyenlő eséllyel vehessen részt a történet alakításában. A játékosok cselekednek, érintkeznek egymással, ennek alapján derül fény a részletekre, azaz a történetnek nincs előre rögzített menetrendje.

A fejlesztők mindezt megtesznek azért, hogy felidézzék a Mátrix filmek hangulatát, hogy a játékosok azt érezzék, tényleg a Mátrixban vannak. Ennek részeként a játékosok a játékon kívül is kapcsolatban lesznek a Mátrix világával, ugyanis néha azonnali üzenetküldőn vagy e-mailen keresztül is kapnak információkat, utasításokat, de akár egymással is érintkezhetnek ilyen módon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról