Szerző: Bodnár Ádám

2005. június 9. 09:22

Egyre kevesebb asztali PC-t vesznek a hazai cégek

A legfrissebb Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a hazai üzleti szféra személyi PC-állományának mintegy 6 százalékos bővülésével számolhatunk az év folyamán, amelynek fő hajtóerejét a hordozható PC-k piacának dinamikus növekedése jelenti majd. Azonban míg a rohamléptekben fejlesztett és egyre olcsóbbá váló laptopok iránti igény várhatóan tovább fokozódik, vevőcsalogató újdonságok hiányában a desktop PC-k iránti kereslet némileg visszaesik.

[HWSW] A legfrissebb Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a hazai üzleti szféra személyi PC-állományának mintegy 6 százalékos bővülésével számolhatunk az év folyamán, amelynek fő hajtóerejét a hordozható PC-k piacának dinamikus növekedése jelenti majd. Azonban míg a rohamléptekben fejlesztett és egyre olcsóbbá váló laptopok iránti igény várhatóan tovább fokozódik, vevőcsalogató újdonságok hiányában a desktop PC-k iránti kereslet némileg visszaesik.

Kevesebb asztali PC, több notebook

A hazai vállalatok idei tervei azt tükrözik, hogy az üzleti szféra a tavalyi költéseknél kisebb összeget fordít majd desktop PC-k beszerzésére, a BellResearch szerint idén harmadával kevesebb új asztali PC talál gazdára mint tavaly. A hordozható személyi számítógépek piacán azonban folytatódik az intenzív növekedés, amely mögött a növekvő vállalati mobilitási igény, valamint a noteszgépek fejlődése és árcsökkenése áll -- derül ki a Magyar Infokommunikácós Jelentésből.

A BellResearch adatai szerint a 2004-ben megvásárolt asztali PC-k közel kétharmada használatból kivont eszközt váltott ki, addig a replacement aránya a hordozható eszközök esetében a 20 százalékot sem érte el. A laptopok esetében a beszerzések így magasabb állománybővülést eredményeztek, melynek köszönhetően a meglévő eszközök közel harmada legfeljebb egy éves.

A jövőre eladott PC-k harmada lesz notebook

A BellResearch adatai egybecsengenek az IDC által nemrégiben nyilvánosságra hozott kutatási eredményekkel. Marosvári Gábor elemző szerint a hazai felhasználók igénye egyre növekszik a mobilitás iránt, ez a legnagyobb hajtóereje a noteszgépek beszerzésének. Itthon főleg a vállalatok, elsősorban a kis és közepes cégek ragadják meg a hordozható gépekben rejlő lehetőségeket.

Tavaly az összes hazai PC-eladásoknak még csupán 27 százalékát adták a hordozható gépek, de az IDC előrejelzése szerint az elkövetkező években a mobil számítógépek forgalma lényegesen gyorsabban növekszik majd az asztali konfigurációkénál. 2006-ra már az eladott PC-k harmada lesz notebook, 2009-re pedig már megközelítőleg 40 százaléka.

Magyarországon tavaly mintegy 100 ezer notebook talált gazdára, ami éves szinten 44 százalékos növekedést jelent. Az IDC úgy jövendöli, a tavalyi 44 százalékos piaci fellendülés után az idén némileg alacsonyabb, 37 százalék körül lesz az eladások növekedése. 2009-ig évi átlagban 17 százalékos növekedés várható a hazai notebook-piacon, akkorra az eladások elérik az évi 200 ezer darabot -- prognosztizálja az IDC.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról