Szerző: Ady Krisztián

2005. május 26. 14:36

PC-s grafikus kártyán futottak az E3-on látott PlayStation 3 demók

[DarkVision] Marv Burkett, az NVIDIA pénzügyi igazgatója néhány apró részlet mellett egy igen érdekes tényt is megosztott a közönséggel a J.P. Morgan technológiai konferencián, miközben a vállalat PlayStation 3 játékkonzol számára fejlesztett grafikus processzoráról beszélt. Az RSX néven emlegetett csúcssebességű grafikus vezérlőt 90 nanométeres csíkszélességű technológiával készítik majd el a Sony számára.

[DarkVision] Marv Burkett, az NVIDIA pénzügyi igazgatója néhány apró részlet mellett egy igen érdekes tényt is megosztott a közönséggel a J.P. Morgan technológiai konferencián, miközben a vállalat PlayStation 3 játékkonzol számára fejlesztett grafikus processzoráról beszélt. Az RSX néven emlegetett csúcssebességű grafikus vezérlőt 90 nanométeres csíkszélességű technológiával készítik majd el a Sony számára.

Kamu kamu hátán

Miközben az E3 rendezvényen közszemlére került videókról mindenki azt találgatta, vajon in-game, azaz játék közben felvett, avagy előre renderelt képkockákból álló képsorokat láthatunk, az NVIDIA szakembere szerint az RSX chip valójában még mindig fejlesztési stádiumban van és nincs is működő szilícium belőle. Az NVIDIA várhatóan szeptemberig fejezi be a fejlesztést és karácsonyig készülhetnek el a konzolba szánt grafikus vezérlő első példányai. Ennek megfelelően az E3-on kapott PlayStation 3 anyagok egytől egyig előre renderelt videók lehetnek.

Persze felmerül a kérdés, vajon akkor az élő showműsor alatt milyen hardveren futottak azok a technológiai demók -- például az EyeToy kamerájával végzett "vízöntögetős" mutatvány --, melyeket valóban élőben mutatott be a Sony? Az NVIDIA pénzügyi igazgatója szerint a Sony valamilyen felsőkategóriás asztali grafikus vezérlőt használhatott arra a célra, hogy demonstrálja a PlayStation 3 RSX grafikus processzorának képességeit.

Ismeretlen, de PC-s kártya

Burkett nem tudta pontosan megmondani milyen grafikus vezérlőt használt a Sony, de vagy egy GeForce 6800, vagy a várhatóan két hét múlva bemutatkozó GeForce 7800-as sorozatú videokártya dolgozott a demontrációs gépben.

Egy dolog mindenesetre bizonyos: sem a Microsoft, sem a Sony nem készült el az E3 rendezvényre működő konzollal, előbbi vállalat a kétprocesszoros Power Mac G5 számítógépekre épülő fejlesztőkészleteket használta a szoftverek bemutatására. A végleges készülékek hiányában azonban egyelőre csak megbecsülni lehet, hogy a következő generációs konzolok mire is lesznek pontosan képesek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról