Szerző: Budai Péter

2005. május 02. 08:24:09

A Google hírkeresője ki fogja szűrni az álhíreket

[BetaNews] A Google nemrég olyan szabadalmak bejegyzését kezdeményezte, amelyek a keresőn keresztül megtalálható híreket elsősorban

[BetaNews] A Google nemrég olyan szabadalmak bejegyzését kezdeményezte, amelyek a keresőn keresztül megtalálható híreket elsősorban azok minősége és hírforrásuk megbízhatósága szerint rangsorolná, ellentétben a jelenlegi, kizárólag dátum és fontosság alapú megoldással.

Jelenleg a Google hírkeresőjének használatakor nem csak a megbízható cikkek és híradások kerülnek elő, hanem valamennyi olyan tartalom is, amit lelkes bloggerek, vagy akár hozzá nem értő írók követnek el. A Google keresési módszere nem tud különbséget tenni a hírforrások között, kizárólag a keresőszavak szerint szűri a találatokat.

A szabadalom elsődleges célja egy olyan adatbázis készítése, ami a hírszerkesztőségek osztályozására és nyomon követésére lenne alkalmas. A figyelembe vett szempontok között található a szerkesztőség mérete, a hírek átlagos hossza, a hozzászólások száma, valamint az oldal látogatottsága. A szabadalomban szereplő módszerek egy része várhatóan hamarosan átkerül a Google legújabb fejlesztéseibe is és nagy esély van arra, hogy ez nem csak a hírkeresőt érinti majd.

Az utóbbi hónapokban számtalan kisebb, lelkes fiatalokból álló hírforrás került fel a Google hírkeresőjére, akik gyakran szélsőséges és pontatlan adatokkal szolgáltak. A szabadalom révén a Google hírszolgáltatása kiszűrheti ezeket az oldalakat és hasznosabb tartalmat adhat felhasználói számára -- megszűnhetnek a kis oldalak szenzációhajhász próbálkozásai, amivel valótlan, vagy torzított állításokkal próbálnak olvasókat csalogatni magukhoz.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 15:44

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.