Szerző: Ady Krisztián

2005. április 15. 10:59:02

Hajszálnyival, de a Canon vezeti a digitális kamerák piacát

[News.com] Az IDC piackutató vállalat legfrissebb felmérése szerint hajszálnyi előnnyel vezeti a digitális kamerák piacát a Canon. A felsőkategóriás modellek sikereinek köszönhetően a Canon 12,63 millió kamerát értékesített világszerte, így 17,1 százalékot birtokol a piac tortájából. A második helyezett Sony nem sokkal marad le riválisa mögött, 12,32 millió kamerával 16,7 százalékra volt képes. A harmadik Kodak 8,71 millió kamerát értékesített, mely 11,8 százaléknak felel meg.

[News.com] Az IDC piackutató vállalat legfrissebb felmérése szerint hajszálnyi előnnyel vezeti a digitális kamerák piacát a Canon. A felsőkategóriás modellek sikereinek köszönhetően a Canon 12,63 millió kamerát értékesített világszerte, így 17,1 százalékot birtokol a piac tortájából. A második helyezett Sony nem sokkal marad le riválisa mögött, 12,32 millió kamerával 16,7 százalékra volt képes. A harmadik Kodak 8,71 millió kamerát értékesített, mely 11,8 százaléknak felel meg.

A felmérés a "point-and-shoot" kategóriájú, belépő szintű, valamint a komplexebb, tükörreflexes, profi célra szánt digitális kamerákat is tartalmazta, utóbbiakat első ízben. A digitális tükörreflexes kamerák árának csökkenésével egyre több felhasználó választja a kompakt gépek helyett a professzionális fényképezőgépeket.

A Canon már hagyományokkal rendelkezik ezen a területen, a Sonynak azonban még van mit behoznia. A vállalat jelenleg is fejleszti digitális tükörreflexes készülékét, a cég katalógusa jelenleg csak kompakt készülékeket tartalmaz. Amennyiben csak a kompakt kamerákat vesszük figyelembe, a piac első két szerelője átadja egymásnak a helyet a ranglétrán: a Sony vezet 12,32 millió kamerával, itt 17,2 százalékos részesedéssel.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 21:57

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.