Szerző: Bodnár Ádám

2005. április 14. 14:12

Az idén harmadával nő az MP3-lejátszók forgalma

[News.com] A digitális audiolejátszók továbbra is a fogyasztók kedvencei között maradnak -- derül ki egy felmérésből. A Jupiter Research előrejelzése szerint 2005-ben csak az Egyesült Államokban 18,2 millió ilyen készülék talál majd gazdára, ami tavalyhoz képest 35 százalékos növekedést jelent. Az elkövetkező években az eladások bővülése folyamatosan 10 százalék felett marad.

[News.com] A digitális audiolejátszók továbbra is a fogyasztók kedvencei között maradnak -- derül ki egy felmérésből. A Jupiter Research előrejelzése szerint 2005-ben csak az Egyesült Államokban 18,2 millió ilyen készülék talál majd gazdára, ami tavalyhoz képest 35 százalékos növekedést jelent. Az elkövetkező években az eladások bővülése folyamatosan 10 százalék felett marad.

A nagy kapacitásuknak köszönhetően eddig a merevlemezes készülékek voltak a kelendőbbek, azonban hamarosan a memóriás lejátszók veszik át a vezető szerepet, mivel nem mindenkinek van szüksége több gigabájt tárterületre, sokaknak pedig egyszerűen az olcsó, flash memóriás készülékekre van pénze. Az elemzőcég úgy véli, 2007-ben már a memóriás lejátszók forgalma lesz a nagyobb, később pedig egyre nő majd a különbség a kétféle típus eladásai között.

Persze a memóriás lejátszók népszerűségéhez nagyban hozzájárul az is, hogy az áruk gyorsan csökken, miközben a kapacitásuk növekszik. A Jupter Research becslése szerint a digitális lejátszók felhasználóinak 90 százaléka ezernél kevesebb dalt hordoz magával, 60 százalékuk pedig kevesebb mint 200-at. Ezek tárolására már egy flash memóriás lejátszó is bőven elegendő.

Az elemzőcég úgy látja, a hordozható MP3-játszók legnagyobb piaci ellenfelei azok a mobiltelefonok lesznek, amelyek nagy memóriát és zenelejátszó szoftvert tartalmaznak. A Jupiter előrejelzése szerint 2010-ben már ugyanannyi zenelejátszós mobiltelefon lesz forgalomban, mint hordozható MP3-játszó. Ugyanakkor az akkumulátoros üzemidő, a viszonylag kisebb kapacitás, no meg a másolásvédelmi problémák miatt a telefonok csak kevés piacot vesznek el az MP3-lejátszóktól.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról