Szerző: Ady Krisztián

2005. április 05. 09:54:00

A JVC elkészítette a világ első újraírható, kétrétegű DVD-lemezét

[The Register] A JVC bejelentette, hogy elkészítette a világ első újraírható, kétrétegű DVD-lemezét. Az egyszer írható DVD-lemezek között már kaphatók ilyen kétrétegű írók és médiák, azonban az újraírható változat kifejlesztése lényegesen nehezebb feladatnak bizonyult. A kétrétegű DVD-RW lemez kapacitása az egyszer írható változathoz hasonlóan 8,5 gigabájt.

[The Register] A JVC bejelentette, hogy elkészítette a világ első újraírható, kétrétegű DVD-lemezét. Az egyszer írható DVD-lemezek között már kaphatók ilyen kétrétegű írók és médiák, azonban az újraírható változat kifejlesztése lényegesen nehezebb feladatnak bizonyult. A kétrétegű DVD-RW lemez kapacitása az egyszer írható változathoz hasonlóan 8,5 gigabájt.

A JVC egyelőre nem közölte, hogy mikor kerülhet piacra a kétrétegű újraírható lemez, azt ugyanis előbb a DVD Forum testületének jóvá kell hagynia. Az új lemezek gyártásához -- egy speciális kötőanyagnak köszönhetően -- nem kell módosítani a DVD-gyártósorokat, így a jóváhagyást követően gyorsan meg lehet kezdeni a kétrétegű DVD-RW lemezek gyártását.

A vállalat kétrétegű (Dual Layer, DL) lemeze egy különleges, "nagyon érzékeny" anyagot használ az adatok tárolására, melyhez egy új írási stratégiát kellett kifejleszteni; ezt a JVC 'N-Strategy' névre keresztelte. A fázisváltásos technológián alapuló lemezek új anyaga megkönnyíti a már felírt anyagok törlését is.

Az új, különleges anyag lehetővé teszi a 650 nanométeres lézer számára, hogy áthatoljon az anyagon a belső réteg írásához és olvasásához, azonban karakterisztikája azt is megengedi, hogy a megfelelően fókuszált lézerrel adatokat tároló "pontokat" hozzanak létre rajta. A lemez második, belső rétege ugyanazt az alapanyagot használja az adatok tárolására, mint a jelenleg alkalmazott DVD-RW lemezek.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 23:11

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.