Szerző: Bodnár Ádám

2005. február 21. 13:15

Története során először volt nyereséges az Axelero

A legnagyobb magyar internetszolgáltató története során először tudott nyereséget felmutatni. Az Axelero kiváló pénzügyi mutatóit a szélessáv rohamos terjedésének, valamint egyes veszteséges üzletágak konszolidációjának köszönheti. Simó György, az Axelero vezérigazgatója és Szász Dániel pénzügyi vezérigazgató-helyettes büszkén jelentették be, hogy a vállalat a 2004-es évben 65 százalékkal 19,8 milliárd forintra növelte forgalmát és 665 millió forint adózás előtti eredményt ért el. Egy évvel korábban az Axelero bevétele 12 milliárd forint volt, amire 2,1 milliárd forint veszteség jutott.

[HWSW] A legnagyobb magyar internetszolgáltató története során először tudott nyereséget felmutatni. Az Axelero kiváló pénzügyi mutatóit a szélessáv rohamos terjedésének, valamint egyes veszteséges üzletágak konszolidációjának köszönheti. Simó György, az Axelero vezérigazgatója és Szász Dániel pénzügyi vezérigazgató-helyettes büszkén jelentették be, hogy a vállalat a 2004-es évben 65 százalékkal 19,8 milliárd forintra növelte forgalmát és 665 millió forint adózás előtti eredményt ért el. Egy évvel korábban az Axelero bevétele 12 milliárd forint volt, amire 2,1 milliárd forint veszteség jutott.

A tavalyi év során az Axelero 26,3 százalékkal növelte előfizetői látszámát, a szélessávon csatlakozók száma azonban még ennél is gyorsabban, 100 százalékkal nőtt. A szélessávú előzifetők 10,4 milliárd forintot hagytak az Axelerónál, ami éves szinten 147 százalékos növekedésnek felel meg. A cég bejelentése szerint jelentősen nőtt a tartalomszolgáltatáshoz kapcsolódó bevétel, amely elérte az 1,6 milliárd forintot. Az eredményes működéshez a szigorú költséggazdálkodás mellett nagyban hozzájárult az is, hogy a cég az év során konszolidálta, illetve értékesítette egyes veszteséges leányvállalatait, üzletágait.

Simó György vezérigazgató elmondta, a háztartások internetellátottságát tekintve Magyarország továbbra is jelentős lemaradásban van a nyugat-európai átlaghoz képest, azonban a szélessávú előfizetések aránya 56 százalékos, ami nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét. Az Axelero célja, hogy a továbbiakban is dinamikusan növelje a szélessávot választó ügyfelek számát. Szász Dániel idén a bevétel további 25-30 százalékos javulása mellett a hatékonysági mutatók javulására, a nyereség emelkedésére számít.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról