Szerző: Vörös Péter

2005. február 14. 14:36

Telítődik digitális kamerák amerikai piaca

[HWSW] A Photo Marketing Association szervezet múlt héten közzétett jelentése szerint a digitális kamerák forgalmi növekedése 13 százalékra csökken az idén az USA-ban, mivel a piac egyre telítettebbé válik a közel egy évtizedes, elképesztő erősödés után. Az utóbbi három évben a növekedés egyaránt 30 százalék feletti volt.

Csökken a filmes gépek iránti kereslet

"A digitális fényképezőgépek forgalma még 2006-ban is emelkedni fog, a csúcsot várhatón a jövő év végén vagy 2007-ben éri el a piac" -- közölte a PMA. "Ahogy telítődik a készülékpiac, úgy válnak egyre fontosabbá a bevételek szempontjából a kellékek, a fogyóeszközök és anyagok, valamint a szolgáltatások."

A fényképezőgépek piaca (beleértve a hagyományos filmeket használó modelleket is) várhatóan változatlan marad az idén, tavaly 3 százalékos volt a növekedés. Az összes filmeladások várhatóan 18 százalékkal 532 millió tekercsre csökkennek 2005-ben, 2004-ben a visszaesés 19 százalék volt. Az elemzők az egyszer felhasználható (eldobható) kamerákat szintén filmtekercsnek tekintik, ezek eladásai a tavalyi 218 millióról vélhetően 217 millióra csökkennek.

Egyre többen nyomtaták ki digitális fotóikat

A PMA szerint egyre több fogyasztó nyomtatja ki digitális fényképeit az olyan kiskereskedelmi óriásláncoknál mint a Wal-Mart (a világ legnagyobb kiskereskedelmi áruházláncolata) és a Best Buy (az első számú amerikai elektronikai áruházvállalat), bár továbbra is igen népszerű a fotók otthoni nyomtatása tintasugaras nyomtatóval.

Az előrejelzések szerint az USA-ban kinyomtatott 7,7 milliárd digitális kép mintegy 40 százalékát kiskereskedelmi boltokban készítik, szemben a tavalyi 31 százalékkal, míg az otthon nyomtatott digitális fényképek aránya a tavalyi 61 százalékról 52 százalékra esik vissza az idén.

Az RBC Capital Markets piackutató részlegének becslései szerint tavaly világszerte 75 millió digitális fényképezőgép talált gazdára, ami 45 százalékos fellendülés 2003-hoz képest. Az idén 90 millió termék eladása várható, ami 20 százalék növekedést jelent. Az RBC is egyetért abban, hogy Észak-Amerikában, Európában és Japánban már kezd telítődni a piac, azonban a Távol-Kelet még nagy lehetőségeket rejt magában.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról