Szerző: Ady Krisztián

2005. február 14. 11:08:58

Olcsónak mondható a Sony új, HDTV-kompatibilis digitális kamerája

[News.com] A Sony új digitális kamerájának főbb paraméterei elriaszthatják a vásárlókat: a kamkorder kifejezetten behemótnak tűnik 35 cm-es hosszával, ára is meglehetősen borsos, 3300 dollárba, azaz 620 ezer forintba kerül online boltokban, valamint csupán videorögzítésre képes, a manapság divatos állókép készítési lehetőség is hiányzik belőle. Ráadásul feliratozni sem tud születésnapi szöveget.

Ami miatt azonban mégis népszerű lehet a HDR-FX1 kamkorder: ez az első három képérzékelővel ellátott, HDTV-kompatibilis kamera, melyet az úgynevezett konzumer, végfelhasználói piacon értékesítenek kifejezetten nyomott, 3300 dolláros áron. Egy hasonló tudású, olcsónak mondható félprofi digitális kamera ára jellemzően 40 ezer dollár körül mozog.

HDTV-felbontású felvételre is képes digitális kamera már korábban is elérhető volt, a JVC GR-HD1 kamkorder azonban csak egyetlen képérzékelő szenzorral rendelkezett, az pedig ma már nem kétséges, hogy a ragyogó színekhez a három alapszínt külön-külön érzékelő szenzorok kellenek. A 3 CCD-szenzor képes biztosítani a megfelelő felbontást és színhűséget.

A Sony FX1 kamerája akár egy órányi, 1080 soros felbontású, váltottsoros videók készítésére képes az olcsó miniDV kazettákra, ezért a megbízásra dolgozó és amatőr filmkészítők viszonylag olcsón juthatnak ezentúl nagyszerű felbontást biztosító kamerához. A HDTV formátumú videoanyagok vágása a mai számítógépeken pedig már nem okozhat különösebb gondot.

Az egyetlen problémát a HDTV-anyagok feldolgozását követő archiválás, rögzítés okozza: az ilyen forrásból készített DVD-lemezek pedig minden igényt kielégíthetnek, de elveszítik a jóval nagyobb felbontásból adódó előnyöket. Az anyagból készített, valódi HDTV-felbontású, 1080 soros anyagokat csak számítógépen, vagy a kamerára visszatöltve lehet bemutatni.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 14:55

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.