Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Hamarosan bemutatkozhat a Sony Playstation 3

Ady Krisztián, 2005. február 14. 09:08
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

hirdetés
[Xbit labs, GameSpot] A Sony Computer Entertainment America képviselői megerősítették a Playstation 3 játékkonzol korai bemutatkozását, immáron biztos, hogy az új játékgépről még a májusban megrendezésre kerülő E3 előtt fellebben majd a fátyol. Ez akár azt is jelentheti, hogy az E3 rendezvényen már működő változatot is megtekinthetnek az érdeklődők.

Az újabb időpont egyelőre nem ismert, de korábbi információk szerint a Sony Computer Entertainment március 31-én tart egy Playstation 3-mal kapcsolatos rendezvényt Japánban. Az sem bizonyos jelenleg, hogy az E3 kiállításon már játékokkal demonstrálják-e majd az új konzolt, vagy csak techdemókra korlátozódik a bemutató.

A Sony PlayStation 3 konzoljának pontos specifikációját egyelőre senki sem ismeri, csupán annyit lehet tudni, hogy az elmúlt héten felfedett Cell processzor gondoskodik majd a kiváló teljesítményről, a grafikus processzort pedig az NVIDIA szállítja a Sonynak. Az új konzolhoz várhatóan hatalmas kapacitású Blu-ray lemezeken érkeznek majd a játékok.

A Cell processzor elméleti maximális teljesítménye 256 gigaflops, azaz milliárd lebegőpontos művelet másodpercenként, ez már-már szuperszámítógépes mércével mérhető. Tervezői szerint a chip önmagában nagyobb teljesítményre képes, mint a Garri Kaszparovot sakkban legyőző Deep Blue számítógép. A Cell végleges változata várhatóan 4,6 GHz-en működik majd, egyes becslések szerint megfelelően optimalizált programkód futtatása esetén nyers számítási teljesítménye négy-öt modern, kétmagos szerverprocesszoréval lesz összemérhető.


A Cell processzor

Az NVIDIA által a PlayStation 3 konzolba fejlesztett grafikus processzor részben a GeForce 6800 alapjaira épül, de már számos olyan funkciót tartalmaz, amelyek a vállalat következő generációs chipjében, az NV50-ben debütálnak majd. A konzolba szánt videovezérlőt természetesen nem a DirectX- vagy az OpenGL-funkciók gyorsítására tervezték, feladata kizárólag a Sony grafikus API-jának futtatása lesz.