Szerző: Ady Krisztián

2005. február 4. 16:25

Nem kell az alacsony profitot hozó plazmakijelző a Fujitsunak

[News.com] A Fujitsu és a Hitachi bejelentette, hogy a Fujitsu értékesíti közös vállalatukban birtokolt üzletrésze nagyobb hányadát partnere számára. A vállalatok korábban 50-50 százalékot birtokoltak közös, plazmakijelzőket gyártó vegyesvállalatukból. A Hitachi az 50 százalékos részesedés 30,1 százalékát vásárolja meg a Fujitsutól. A tranzakció pénzügyi részletei nem ismeretesek.

A Fujitsu azért döntött a Fujitsu Hitachi Plasma Display Limited (FHP) vegyesvállalatban lévő részesedése értékesítéséről, mert a növekvő versenynek köszönhetően folyamatosan csökken a plazmakijelzőkön realizálható haszonrés. A Hitachi az ügylettel nemcsak a kijelzőgyár újabb részéhez jut hozzá egyelőre ismeretlen áron, hanem a Fujitsu plazmakijelzőkkel kapcsolatos szabadalmaihoz is. A tranzakció várhatóan márciusban fejeződik be.

Az újabb üzletrész megvásárlását követően az FHP a Hitachi saját részlegévé válik, így a vállalat saját termékeibe saját gyártású plazmakijelzőit szerelheti majd. Az FHP a világ egyik vezető plazmakijelző-gyártója, de a folyamatosan csökkenő haszonrés árnyékot vethet a gyárba ölt dollármilliók megtérülésére.

Az iSuppli piackutató vállalat elemzői szerint a haszonrés sokkal gyorsabban csökken, mint arra a vállalatok korábban számítottak. A hatalmas kínálat és a verseny lefelé nyomja az árakat, ráadásul az egyre nagyobb méretekben kapható, feltörekvő folyadékkristályos kijelzők is konkureciát jelentenek, gyorsabban fejlődnek, mint azt remélték.


A Hitachi 42"-os plazmakijelzője

Míg tavaly, a negyedik negyedévben 3190 dollárért lehetett megvásárolni egy korábban 3500 dollárba kerülő 42 hüvelykes plazmakijelzőt, manapság már 1999 dollárért is találni hasonló méretű laposkijelzős televíziókat. Az iSuppli előrejelzései szerint az év végéig a 42"-os kijelzők átlagos ára akár 2500 dollárra is lecsökkenhet.

a címlapról

Hack the crisis hungary

0

Elrajtolt a Hack the Crisis Hungary!

2020. április 3. 16:37

Közel 750 résztvevő és 80 mentor gyártja majd a hétvégén megoldásait a krízishelyzetre.