Szerző: Bodnár Ádám

2005. február 2. 09:23

Szárnyal a Google

Az internetes hirdetés további térhódításának köszönhetően szárnyal a Google. A legnépszerűbb webes keresőt működtető vállalat tegnap este tette közzé negyedéves eredményeit, amelyek még a legoptimistább várakozásokat is felülmúlták.

A december 31-én véget ért időszakban a Google megduplázta forgalmát és nyolcszorosára növelte nettó nyereségét. A negyedéves bevétel 1,03 milliárd dollárt tett ki, miközben a profit 204 millió dollárra -- részvényenként 71 centre -- rúgott. A Thomson First Call által megkérdezett elemzők részvényenkénti 77 centes profitot vártak egyszeri költségek nélkül, ilyen alapon a Google nyeresége 92 cent volt. A Google hirdetési partnerei részére kifizetett jutatékok nélkül a forgalom 654 millió dollár volt, szemben az elemzők 591 milliós előrejelzésével.

A Microsoft és a Yahoo felől érkező erős nyomás ellenére a Google továbbra is menetel, ez leginkább az online hirdetési piac robbanásának köszönhető. Nemrégiben a Yahoo bejelentette, hogy negyedéves nettó nyeresége közel ötszörösére emelkedett, a Microsoft online részlege, az MSN pedig szintén kiváló eredményekről számolt be. A Yahoo erős növekedést vár az internetes keresési piacon 2005-ben. Eric Schmidt szerint igen erős a kereslet az online reklámok iránt, és még az árak emelkedése sem fogja elriasztani a megrendelőket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról