Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2005. január 26. 11:01

Megtévesztő reklám miatt negyvenmillió forintos bírságot köteles fizetni a T-Mobile

[HWSW] Negyvenmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a T-Mobile-t a Relax díjcsomaggal kapcsolatos tájékoztatás miatt. A mobilszolgáltató a "gondtalan telefonálás" ígéretével hirdette díjcsomagjait, a versenyhivatal szerint azonban a részleteket illetően már megtévesztő volt a tájékoztatás.

A GVH kifogásolta, hogy a reklámokban havidíjmentességet ígért a szolgáltató, a percdíjak szerepeltetése pedig azt az érzetet kelthette, hogy a csomagban percalapú díjazás érvényesül, holott a Relax csomagok egy havi fix összeg kedvező lebeszélését teszik lehetővé. A két elem összeolvasásával a fogyasztók azt hihették, hogy ha nem használják mobiltelefonjukat, fizetniük sem kell.

A versenyhivatal véleménye szerint a reklám hatását nem ellensúlyozta az üzletekben vagy az interneten adott tájékoztatás, az az elvárás pedig, hogy a fogyasztók tájékozódjanak a szerződés aláírása előtt, nem teszi jogszerűvé a szolgáltató magatartását.

A T-mobile a versenytanácsi határozatra válaszul kiadott közleményében kifejtette: a legfontosabbnak azt tartják, hogy előfizetőik megértették a tájékoztatás üzenetét. A szolgáltató jelezte: a döntéssel nem ért egyet, a határozat ellen bírósági keresettel él majd.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról