Szerző: Bodnár Ádám

2005. január 25. 15:04

Villámgyorsan csökken a folyadékkristályos megjelenítők ára

A folyadékkristályos megjelenítőpanelek egyik vezető gyártója, az LG.Philips az árak gyors csökkenésének köszönhetően szinte lenullázta negyedéves nyereségét. A vállalat a tavalyi negyedik negyedév során 1,93 milliárd dollár forgalom mellett csupán 34 millió dollár profitot tudott felmutatni, ez éves szinten 94 százalékos csökkenést jelent. Egy évvel korábban a cég 2,1 milliárd dollár bevételt és 526 millió dollár nyereséget ért el.

[HWSW] A folyadékkristályos megjelenítőpanelek egyik vezető gyártója, az LG.Philips az árak gyors csökkenésének köszönhetően szinte lenullázta negyedéves nyereségét. A vállalat a tavalyi negyedik negyedév során 1,93 milliárd dollár forgalom mellett csupán 34 millió dollár profitot tudott felmutatni, ez éves szinten 94 százalékos csökkenést jelent. Egy évvel korábban a cég 2,1 milliárd dollár bevételt és 526 millió dollár nyereséget ért el.

Az LG.Philips decemberben közölte, hogy negyedéves nyeresége messze elmarad a várakozásoktól, ugyanis az LCD-panelek ára gyorsabban csökken, mint arra korábban a vezetők számítottak. Az árcsökkkenést a vállalat a gyártókapacitás növelésével igyekszik ellensúlyozni. A negyedik negyedévben az LG.Philips 771 ezer négyzetméternyi LCD-panelt szállított le, ami 38 százalékkal nagyobb a harmadik negyedéves adatnál. A négyzetméterenkénti átlagos ár 2304 dollár volt, ez az előző negyedévhez képest 19 százalékos visszaesés.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról