Szerző: Bodnár Ádám

2005. január 21. 08:40

A Creative nem sokat keres az MP3-lejátszókon

[WSJ] A hangkártyáiról és audiolejátszóiról is ismert szingapúri Creative Technology a legutóbbi negyedévében 71 százalékkal csökkenő nettó eredményről számolt be, amely egy egyszeri költségnek volt betudható.

[WSJ] A hangkártyáiról és audiolejátszóiról is ismert szingapúri Creative Technology a legutóbbi negyedévében 71 százalékkal csökkenő nettó eredményről számolt be, amely egy egyszeri költségnek volt betudható.

Az egyszeri tételeket leszámítva a Creative eredménye 25,5 millió dollár volt, ami 10 százalékkal alacsonyabb a megelőző év azonos időszakában elért szintnél. Szakértők szerint ez arra utal, hogy a Creative közel sem keres annyi pénzt a hordozhazó audiolejátszókon, mint az Apple.

A cég a karácsonyi szezonban kétmillió MuVo és Zen MP3-lejátszót adott el, míg ugyanezen idő alatt az Apple 4,6 millió iPodot értékesített. Az MP3-játszók más más szórakoztató eszközök adták a Creative forgalmának 64 százalékát, ami 240 millió dollár volt. Az Apple ezzel szemben 1,21 milliárd dollár értékben adott el iPod lejátszókat.


Creative Zen Micro Photo

"Bár az MP3-játszók iránti kereslet továbbra is nőni fog, a rajtuk elérhető nyereség már túl van a csúcsponton, ahogy a gyártók növelik a termelésüket és csökkentik az árakat" -- írta egy januári jelentésében Russel Tan, a Net Research elemzője.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról