Szerző: Bodnár Ádám

2004. október 15. 14:28

Új, professzionális monitorokat mutatott be az NEC-Mitsubishi

Míg más gyártók egyedi, nem ritkán meghökkentő formatervezési ötletekkel és az egyre alacsonyabb utánvilágítási idők (response time) hangsúlyozásával szeretnének sikereket elérni a laposkijelzős monitorok piacán, az NEC-Mitsubishi Display inkább az ergonómiára, a képminőségre, a fejlett szolgáltatásokra koncentrál, még akkor is, ha termékei magasabb áron kaphatók -- hangzott el a két japán óriáscég vegyesvállalata által rendezett sajtótájékoztatón Bécsben.

[HWSW] Míg más gyártók egyedi, nem ritkán meghökkentő formatervezési ötletekkel és az egyre alacsonyabb utánvilágítási idők (response time) hangsúlyozásával szeretnének sikereket elérni a laposkijelzős monitorok piacán, az NEC-Mitsubishi Display inkább az ergonómiára, a képminőségre, a fejlett szolgáltatásokra koncentrál, még akkor is, ha termékei magasabb áron kaphatók -- hangzott el a két japán óriáscég vegyesvállalata által rendezett sajtótájékoztatón Bécsben.

"Az NEC-Mitsubishi nem olyan, mint más gyártók. Termékeink között nincsenek hűtőszekrények, hifitornyok, mikrosütők és légkondicionálók. Az NEC-Mitsubishi kizárólag monitorokat gyárt, ebbe fektetjük összes pénzünk, tudásunk, elhivatottságunk" -- mondta a rendezvényen Fred Hörgstetter, az európai részleg értékesítési vezetője. Az NEC és a Mitsubishi 2000-ben hozta létre leányvállalatát, amely kizárólag megjelenítőkkel foglalkozik.

A japán cégek nem új szereplők a monitorpiacon, a Mitsubishi által kifejlesztett DiamondTron képcsöveket például számos gyártó -- HP, Samsung, Iiyama -- építi be csúcskategóriás monitoraiba, az NEC pedig azzal szerzett magának hírnevet és érdemeket, hogy a világon elsőként fejlesztett ki folyadékkristályos (LCD) monitort és elsőként kezdte meg ezek sorozatgyártását. A vegyesvállalat az NEC és a Mitsubishi hagyományait szeretné továbbvinni.

Public display

A cég kínálatában még szerepelnek katódusgárcsöves monitorok, azonban ezek forgalma egyre inkább csökken, az idei tervek szerint a teljes bevétel mindössze 10 százalékát adják, a fennmaradó hányad a modern LCD-ké. Figyelemre méltó, hogy az LCD-piacon a legnagyobb növekedést nem az asztali monitorok, hanem a nagyméretű, repülőtereken, áruházakban és más helyeken alkalmazott kijelzők, ún. "public display"-k könyvelhetik el. Ebben a szegmensben az NEC-Mitsubishi kivételesen erős, a cég termékei találhatók meg többek között a müncheni és a düsseldorfi repülőtéren, számos tőzsdén, áruházban, valamint a BMW bemutatótermeiben.

A vállalat saját gyártású paneleket szerel a monitoraiba, amelyek egyedi technológiájuk révén a versenytársaknál nagyobb -- akár 176 fokos -- látószöget és színhűséget adnak. Az eleve kiváló műszaki jellemzőkkel bíró monitorokat számos, elsősorban a vállalati igényekhez szabott funkció teszi még okosabbá. Ezek között találni a "NaviSET" megoldást, amely segítségével egy szervezetnél levő összes megjelenítő egyszerre, központi helyről állítható be. Képzeljük el, mekkora könnyebbséget jelent ez repülőtéren, ahol többszáz monitort kell felügyelni. Az NEC-Mitsubishi public display termékei egyébként csatlakozók egész seregével vannak felszerelve és beépített jelerősítőjüknek köszönhetően akár 100 méternél hosszabb kábelekkel is használhatóak.

Átverés?

Az NEC-Mitsubishi rendezvényén megjelentek felvilágosítást kaphattak arról is, miért csalóka a gyártók által megadott utánvilágítási idő. Ez a szám azt mutatja meg, hogy egy adott monitoron mennyi ideig tart egy képpont kigyújtása és kioltása. Elméletileg minél alacsonyabb az utánvilágítási idő, a a monitor annál "gyorsabb", azaz egy másodperc alatt több kép megjelenítésére képes, ami fontos lehet videózásnál vagy játékoknál.

A tesztekben azt az időt mérik, amennyit egy képpont teljesen fehérből teljesen feketévé, majd ismételten teljesen fehérré változtatása igénybe vesz. Sok gyártó úgy igyekszik monitorának teszteredményét javítani, hogy csupán 64 (26) szürkeárnyalatot használ. Így ugyan jók lesznek a teszteredmények, azonban a készülék csupán 64 szürkeárnyalatot tud megjeleníteni, szemben a megszokott 256-tal.

Tovább árnyalja a képet, hogy a fehér-fekete-fehér átmenet rendszerint rövidebb időt vesz igénybe, mint két tetszőlegesen más árnyalat közötti. Míg fekete és fehér színek vizsgálata esetén sok monitor tud akár 10 millimásodperc közeli, vagy az alatti utánvilágítási időt produkálni, más árnyalatok (pl. pirosból zöld) esetén ez az érték akár 40 millimásodperc közelébe is érhet. Azaz a 10 millimásodperc közeli, vagy az alatti érték kizárólag abban az esetben igaz, ha teljesen fekete-fehér alkalmazást használunk, ami gyakorlatilag kizárt. Összességében a gyártók által megadott utánvilágítási idő önmagában semmit nem mond el a monitorról, azaz kizárólag ennek alapján vásárolni nem túl bölcs döntés.


NEC SpectraView 2180

Színhűség

A folyadékkristályos monitorok kritikusai rendszerint a színhűséget szokták emlegetni, ha hagyományos, képcsöves kijelzőkkel való összehasonlításra kerül a sor. Az NEC-Mitsubishi nekik is megnyugtató választ ad a SpectraView technológiával, amely LED-alapú háttérvilágítással és egy új színszűrő segítségével a korábbiaknál lényegesen több árnyalat megjelenítésére képes. A professzionális felhasználásra szánt, SpectraView technológiával ellátott LCD-monitorok 9 százalékkal több színárnyalatot képesek megjeleníteni, mint amit az AdobeRGB szabvány előír. Minden SpectraView-val ellátott NEC-Mitsubishi monitort egyedileg bevizsgál a gyártó és színhűségi tanúsítvánnyal szállít.

A SpectraView mellett számos új terméket bejelentett az NEC, többek között a belépőszintű AccuSync termékcsaládot, valamint új MultiSync monitorokat is, amelyek közül az új csúcsmodell 21,3 hüvelyk átlójú, és 1600x1200 pixel megjelenítésére képes. A termékeket visszafogott, elegáns, időtlen formaterv, robosztus felépítés és egyedi szolgáltatások jellemzik, mind a már fent említett NaviSET, vagy a No Touch Auto Adjust, amely fél óránként, a beérkező jeltől függően automatikusan beállítja a monitort és képes az egyes jelforrásokhoz tartozó beállítások eltárolására is. Az NEC monitorokat hazánkban a Bull Magyarország forgalmazza.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról