Szerző: roberto

2003. október 30. 16:28

Az életjáték siklója lehet a hackerek jelképe

A neves hacker, Eric S. Raymond új ötlettel állt elő: "A linuxosoknak pingvinjük van, a BSD-seknek démonjuk, a Perlnek tevéje, az FSF-rajongóknak gnújuk, az OSI-nek (Open Source Initiative) pedig ott az open source logó" -- írja -- "nincs viszont olyan jelképünk, amely a teljes hacker-közösségre vonatkozna".

Raymond szerint erre a Unix rendszerekkel nagyjából azonos időben született, a hetvenes évek elején John Horton Conway által publikált eredeti életjáték (life) legkisebb, mozgásra képes állandó alakzata, a sikló (glider) lenne a legalkalmasabb. Az életjáték már a hetvenes években elbűvölte a szakembereket, az egyetemeken, kutatóintézetekben nagyszámítógépen játszott életjáték, az egymás után születő generációk figyelemmel követése, valóságos szenvedélybetegséggé vált.

Raymond külön weboldalt szentelt a sikló ügyének, ahol néhány tanácsot is olvashatunk a használattal kapcsolatban: "Ha a sikló-emblémát kiteszed a weboldaladra, viseled a ruhádon, vagy egyéb módon jeleníted meg, láthatóan is a hacker-kultúrával azonosítod magad. Ez nem teljesen ugyanaz, mintha azt állítanád önmagadról, hogy hacker vagy [...], de a használatával kifejezed, hogy egyetértesz a céljainkkal, értékeinkkel, életmódunkkal. [...] Mi, akik számára készült, nem szeretnénk, ha akkor is használnád az emblémát, ha valakinek a termékét pénzért reklámozod vagy más emberek számítógépeit töröd fel. Keress magadnak másikat. Meg fogjuk találni a módját, hogy nyilvánosan szégyenbe hozzunk, elforduljunk tőled, ha a jelképünkkel szórakozol".

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról