Szerző: Ady Krisztián

2003. október 27. 13:41

A Matrox eltávolította a DirectX 9 támogatásra vonatkozó sorokat a Parhelia specifikációjából

A Digit-Life információi szerint a Matrox meglepő lépést hajtott végre, eltávolította a Parhelia videochipek specifikációjából a DirectX 9 API részleges támogatásáról szóló sorokat, így a Parhelia visszaavanzsált a DirectX 8-nak megfelelő videokártyák körébe.

A Digit-Life információi szerint a Matrox meglepő lépést hajtott végre, eltávolította a Parhelia videochipek specifikációjából a DirectX 9 API részleges támogatásáról szóló sorokat, így a Parhelia visszaavanzsált a DirectX 8-nak megfelelő videokártyák körébe.

Mivel a Matrox semmit sem közölt a lépés hátteréről, ezért az okokat fejtegetve csak a sötétben tapogatózhatunk. A Matrox Parhelia chipjeihez a kanadai vállalat korábban 2.0-ás Vertex Shader támogatást is ígért, melynek megjelenése ezzel a lépéssel igen kérdésessé vált.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Matrox grafikus chipjének alapvető specifikációi a következők:

  • 0,15 mikronos csíkszélességű gyártástechnológia
  • 80 millió tranzisztor
  • 4 renderelő futószalag
  • órajelenként 4x4, azaz 16 textúra feldolgozása
  • 4 programozható vertex shader
  • 256 bites DDR memóriabusz
  • hozzávetőleg 20 Gbyte/sec memóriasávszélesség
  • legfeljebb 256 Mbyte DDR SDRAM támogatás
  • AGP 4X/8X támogatás, Side Band Addressing, Fast Writes
  • Teljes DirectX 8 pixel és vertex shader kompatibilitás

A chip az 512 bites architektúrán és a 256 bites DDR memóriainterfészen kívül számos újdonsággal szolgált, a Matrox mérnökei továbbfejlesztették a DualHead technológiát, megalkották a TripleHeadet. A Parhelia-512 részletes ismertetése cikkünkben olvasható.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról