Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Két kis szoftvercéget vásárol fel a Siebel

Bodnár Ádám, 2003. október 16. 16:12
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Tom Siebel
Tom Siebel
Az ügyfélkapcsolati szoftvereket gyártó Siebel Systems nyilvánosságra hozta a harmadik negyedéves eredményeit és egyben bejelentette, hogy két kisebb szoftvervállalatot vásárol fel összesen 73 millió dollár értékben.

A Siebel 70 millió dollárt fizet az UpShotért, amely a szoftverek interneten keresztüli bérbeadásának egyik úttörője. Az UpShot interneten keresztül nyújt CRM-szolgáltatást kisvállalatoknak és a felhasználók után szed használati díjat. A cégnek 100 alkalmazottja és mintegy ezer ügyfele van. A Siebel bejelentette, hogy nem tervez elbocsátásokat az UpShotnál. A felvásárlás részvényenként 1 centtel fogja csökkenteni a negyedik negyedéves eredményt.

A Siebel a hónap elején jelentette be CRM OnDemand szolgáltatását, amely az év végétől lesz elérhető. A CRM OnDemand a Siebel ügyfélkapcsolati szoftverének egyszerűsített változata, amelyet egy internetes felületen keresztül lehet igénybe venni. A vállalat arra számít, hogy az ún. "hosted" üzleti alkalmazások piaca az elkövetkező három évben 2,7 milliárd dollár fölé növekedik.

A Siebel emellett kevesebb mint 3 millió dollárért megvette a Motivát, ez a cég egy teljesítmény alapján fizetett vállalati alkalmazottak jutalékozását nyomon követő szoftvert fejleszt. A Siebel várakozásai szerint az ilyen jellegű alkalmazások piaca a jövő ében már 100 millió dollárra nő. A Siebel egyik versenytársa, a PeopleSoft nemrégiben lépett be erre a piacra.

A Siebel az akvizíciókat a harmadik negyedéves eredményekkel együtt jelentette be. A cég pénzügyi mutatói megfeleltek a két héttel ezelőtt nyilvánosságra hozott becsléseknek. A vállalat forgalma 10 százalékkal 321,4 millió dollárra csökkent, az új szoftverlicencek értékesítéséből származó bevétel 13 százalékkal 110 millió dollárra esett vissza. A cég vesztesége 59,3 millió dollárt, azaz részvényenként 12 centet tett ki, a tavalyi harmadik negyedévben a veszteség 92,1 millió dollár, azaz részvényenként 19 cent volt.