Szerző: Vörös Péter

2003. október 6. 18:55

Háromszorosára nőtt a mobil internetfelhasználás Nagy-Britanniában

A brit mobiltelefon-felhasználók átlagosan napi 28,5 millió internetoldalt töltöttek le telefonjaikra augusztusban, ez több mint háromszorosa az egy évvel korábbi szintnek. A mobiltelefon-szolgáltatók számára fontos a jó hír, mivel a szöveges üzenetek száma már hetedik hónapja 55 millió körül stagnál a korábbi évek erőteljes növekedése után.

A brit mobiltelefon-felhasználók átlagosan napi 28,5 millió internetoldalt töltöttek le telefonjaikra augusztusban, ez több mint háromszorosa az egy évvel korábbi szintnek. A mobiltelefon-szolgáltatók számára fontos a jó hír, mivel a szöveges üzenetek száma már hetedik hónapja 55 millió körül stagnál a korábbi évek erőteljes növekedése után.

A Vodafone, az Orange, az mmO2 és a T-Mobile részére egyre fontosabb a nagy haszonrést biztosító, nem-hangalapú szolgáltatások felhasználásának növekedése. A WAP-oldalak letöltéseinek emelkedése egybeesett a fejlettebb, színes kijelzős és az adatszolgáltatásokra kihegyezett mobiltelefonok megjelenésével. A brit Mobile Data Association (MDA) szervezet a kereslet további növekedésére számít.

"A karácsonyi szezonban várhatóan tovább nő a fejlettebb mobiltelefonok forgalma. Az új, színes kijelzős készülékekkel jelentősen javulnak a WAP-oldalakkal kapcsolatos felhasználói tapasztalatok" -- mondta Mike Short, az MDA elnöke. "A letölthető csengőhangok piaca rendkívüli mértékben növekedett, mivel az újabb mobiltelefonok bonyolult, polifónikus dallamok lejátszására is alkalmasak."

Az MDA arra számít, hogy a brit WAP oldalletöltések száma 2003-ban elérheti a 8 milliárdot, az év első nyolc hónapjában a szint 5,5 milliárd körül volt. Az MDA tavaly szeptemberben kezdte el a WAP-oldalakra vonatkozó adatok publikálását. A szervezet szerint a legnépszerűbbek a hírességekkel kapcsolatos pletykákkal, a filmekkel és a koncertekkel foglalkozó oldalak, valamint a jelentősebb hír- és sportoldalak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról