:

Szerző: Bodnár Ádám

2003. október 2. 11:08

A 3D megjelenítés elmélete

Hiánypótló cikksorozat indul a SavageGamers oldalán, mégpedig a 3D ábrázolás elméletéről, technológiájáról.

Hiánypótló cikksorozat indul a SavageGamers oldalán, mégpedig a 3D ábrázolás elméletéről, technológiájáról.

    "Az első, szárazabb rész a szükséges elméleti alapokat tárgyalja. Szó lesz a kettes számrendszerről, a számábrázolásról (egész, fix- és lebegőpontos), az alapvető hardver kifejezésekről/jellemzőkről. Ezt követően áttérünk a 3D megjelenítés alapjaira: röviden szó lesz a transzformációról, majd a láthatósági vizsgálatról.

    A további -- a képek miatt biztosan színesebb -- részekben a textúrázás, textúra szűrés, bump mapping, environment mapping, PixelShader-ek, és az élsimítás témakörök kerülnek változó részletességű tárgyalásra. Ahol módomban áll, ott egy-két szóban kitérek a hardver megvalósítás nehézségeire, esetleg erőforrásigényére. Az utóbbi kapcsán citált számok minden esetben szubjektívek, és egy konkrét architektúra konkrét megvalósítására vonatkoznak -- természetesen könnyen lehetséges, hogy ezeknél jobb eredmény is elérhető."

A cikksorozat első része máris elérhető a SavageGamers weboldalon.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

7

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.