Szerző: Ady Krisztián

2003. szeptember 26. 15:17

Amerikában sem zökkenőmentes a mobil számhordozhatóság bevezetése

[News.com] A Cingular Wireless figyelmeztet: az amerikai felhasználók a mobil számhordozhatóság bevezetése után szolgáltatót váltva felkészülhetnek a legrosszabbakra. A szolgáltató szerint néhányan hosszú órákig elveszíthetik a hivások fogadásának lehetőségét, a figyelmetlenek pedig elveszíthetik jogosultságukat korábbi számukra, amennyiben hamarabb mondják fel régi szolgáltatójuknál a szerződésüket, minthogy az újat megkötnék.

[News.com] A Cingular Wireless figyelmeztet: az amerikai felhasználók a mobil számhordozhatóság bevezetése után szolgáltatót váltva felkészülhetnek a legrosszabbakra. A szolgáltató szerint néhányan hosszú órákig elveszíthetik a hivások fogadásának lehetőségét, a figyelmetlenek pedig elveszíthetik jogosultságukat korábbi számukra, amennyiben hamarabb mondják fel régi szolgáltatójuknál a szerződésüket, minthogy az újat megkötnék.

"Sokan élvezhetik majd a mobilszolgáltató-váltás utáni változatlan telefonszámmal járó szabadságot és kényelmet, ezt megvalósítani azonban sokkal nehezebb, mint gondolnánk" -- mondta Adam Vital, a Cingular Wireless alelnöke a vállalat közleményében.

A mobilszolgáltató által kiadott sajtóközlemény egy újabb fegyver a szolgáltatók és az amerikai Szövetségi Hírközlési Bizottság (FCC) között folytatott csatában. Az FCC utasítása szerint az amerikai mobilszolgáltatóknak november 24-ig fel kell készülniük a számhordozhatóság feltételeinek biztosítására.

Bár korábban minden amerikai szolgáltató közölte, hogy megfelel az FCC utasításainak, csupán a Verizon Wireless az egyetlen szolgáltató, mely nem támadja a Bizottságot a számhordozhatóság miatt. A Verizon Wireless hétfőtől nyújtja az anyavállalat, a Verizon Communications ügyfeleinek a vezetékes telefonszámok mobil telefonszámra portolását, tehát az ügyfél ugyanolyan mobilszámot kaphat, mint a vezetékes száma -- természetesen az előhívószám kivételével.

A Cingular Wireless azonban az ország négy másik szolgáltatójával egyetemben bíróságon készül megtámadni az FCC rendeletét. Adam Vital szerint az FCC túllépte jogkörét, s nincs törvényes lehetősége ilyen szolgáltatások nyújtására kötelezni a mobilszolgáltatókat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról