Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. szeptember 23. 08:56

Még mindig a számlapanasz a leggyakoribb

Megjelent a Hírközlési Felügyelet 2002-es tevékenységéről szóló jelentés. A dokumentum tartalmazza a Hírközlési Felügyelet meglehetősen szerteágazó tevékenységének ismertetését, az államigazgatási eljárások főbb adatait, a hírközlési piaccal kapcsolatban 2002-ben megfigyelt tendenciákat, valamint a szervezet gazdálkodásának fő elemeit is.

[HWSW] Megjelent a Hírközlési Felügyelet 2002-es tevékenységéről szóló jelentés. A dokumentum tartalmazza a Hírközlési Felügyelet meglehetősen szerteágazó tevékenységének ismertetését, az államigazgatási eljárások főbb adatait, a hírközlési piaccal kapcsolatban 2002-ben megfigyelt tendenciákat, valamint a szervezet gazdálkodásának fő elemeit is.

A Hírközlési Felügyelet égisze alatt működő Hírközlési Döntőbizottság (HDb) 2002-ben 67 határozatot hozott, melyek harmadával kapcsolatban nyújtottak be felülvizsgálati kérelmet. A HDb döntéseinek felülvizsgálatával kapcsolatos ügyek közül 14 zárult le első fokon 2003 júliusáig, ebből 12 esetben hagyták jóvá a HDb döntését -- két ügy a Legfelsőbb Bíróság döntésére vár.

A Hírközlési Területi Hivatalok piacfelügyeleti tevékenysége során 2002-ben 875 eljárást indítottak az országban. Az eljárások közel 91 százalékában csak a megfelelőség, illetve a nem-megfelelőség megállapítására került sor, más intézkedés nem történt, ám 41 alkalommal szabálysértési eljárás indult.

Tavaly összesen 2050 panasz érkezett a hivatalhoz, melyek döntő többsége (86 százaléka) távközlési szolgáltatásokkal kapcsolatos bejelentés volt, frekvenciahasználattal kapcsolatban érkezett a beadványok 12, posta ügyekben pedig mindössze 2 százaléka.

Az 1751 távközlési szolgáltatással összefüggő panasz 13 százaléka vonatkozott internetszolgáltatásra. Az összes bejelentés több mint fele számlareklamáció volt, 370 alkalommal érkezett minőségi kifogás, a panaszok 20 százaléka pedig az általános szerződési feltételekkel, előfizetői szerződésekkel kapcsolatos bejelentés volt.

A jelentés kiemeli, hogy a mobilszolgáltatókkal kapcsolatos panaszok többsége a Vodafone GPRS szolgáltatásához kapcsolódott, a számlapanaszok pedig főleg a modemes internetezőket érintő, úgynevezett tárcsázóprogramok figyelmetlen letöltéséből és elindításából adódott. A HíF -- az adatvédelmi biztossal egyetértésben -- tavaly határozatban értesítette a mobilszolgáltatókat arról is, hogy szerződéskötéskor tilos a személyi igazolványok fénymásolása.

A Hírközlési Felügyelet tavalyi bevételei összesen 13,4 milliárd forintot tettek ki, míg a kiadások 10,4 milliárd forintra rúgtak. A HíF-hez 2002-ben folytak be a 2001-es koncessziós díjak, melyek összege meghaladta a kétmilliárd forintot.

A teljes éves jelentés letölthető a Hírközlési Felügyelet honlapjáról a www.hif.hu címről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról