Szerző: Vörös Péter

2003. szeptember 8. 12:40

További IBM-sikerek az IT-szolgáltatások piacán

[CNET, WSJ] A Nagy Kék pénteken két új, több évre szóló tevékenység-kihelyezési szerződést kötött, egyúttal részleteket közölt egy harmadik megállapodással kapcsolatban. A korábban talán inkább hardvereiről és szoftvereiről ismert IBM az utóbbi időben sikert sikerre halmoz az IT-szolgáltatások területén.

[CNET, WSJ] A Nagy Kék pénteken két új, több évre szóló tevékenység-kihelyezési szerződést kötött, egyúttal részleteket közölt egy harmadik megállapodással kapcsolatban. A korábban talán inkább hardvereiről és szoftvereiről ismert IBM az utóbbi időben sikert sikerre halmoz az IT-szolgáltatások területén.

A vállalat közölte, hogy 10 éves, 115 millió dollár értékű szerződést kötött a Malaysia Airlines légitársasággal. A másik új ügyletben a Nagy Kék partnere a chilei Telefonica del Sur távközlési szolgáltató, amellyel 5 éves IT-outsourcing megállapodást kötöttek. Az IBM egyúttal azt is közölte, hogy a John Hancock Financial Services vállalattal már megkötött tevékenység-kihelyezési ügylet időtartama 6 év lesz, és várhatóan 254 millió dollár forgalmat fog jelenteni a cégnek.

A költségek csökkentése és az alaptevékenységekre való fokozott összpontosítás érdekében egyre több vállalat fordul az olyan szolgáltatókhoz, mint az IBM, az Electronic Data Systems (EDS) és a Hewlett-Packard, amelyek átveszik az ügyfél számítógéprendszerének működtetését, illetve egyéb IT-szolgáltatásokat nyújtanak.

A nagy értékű IT-szolgáltatási szerződések terén az IBM vezet a piacon: a Gartner piackutató vállalat szerint tavaly a Nagy Kék kötötte a legtöbb 1 milliárd dolláros és annál nagyobb értékű IT-outsourcing megállapodást.

A szakértők szerint ugyanakkor a nagy értékű IT-szolgáltatási szerződések gyakran jelentős költségekkel járnak, főként a tőkeberuházások és a személyzet növekedése miatt. Robert Walters, a John Hancock IT vezérigazgatója elmondta, hogy az IBM 200 John Hancock-alkalmazottat vett át a megállapodás részeként. A Malaysia Airlines ügylet esetében a légitársaság IT-alkalmazottai választhatnak, hogy átmennek az IBM-hez vagy maradnak a légitársaságnál.

A hétfőn életbe lépő Malaysia Airlines szerződés keretében az IBM fogja működtetni a légitársaság IT-infrastruktúráját, valamint elvégzi az alkalmazások karbantartását és fejlesztését, ugyanakkor a légitársaság továbbra is teljes felelősséget vállal az IT-politika és stratégia terén. A Telefonica del Sur ügyletnél a Nagy Kék fogja kezelni azt az IT-infrastruktúrát, amely támogatja a távközlési vállalat és leányvállalatai IT és menedzsment rendszereit.

A John Hancock szerződés esetében az IBM átveszi a felelősséget a számítógépekkel, a tárolási rendszerekkel és a kommunikációs hálózattal kapcsolatban. Az IBM on-demand kezdeményezésének megfelelően az árak a tényleges felhasználástól függenek. Walters azt is elárulta, hogy a júliusban hatályba lépett szerződés eredményeként 60 John Hancock-alkalmazott veszítette el állását.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról