Szerző: Vörös Péter

2003. június 19. 16:02

Az EDS új árstruktúrával kívánja erősíteni pozícióját az IT outsourcing piacon

[Hill and Knowlton] Az EDS szerdán közzétette új stratégiai irányelveit. Az új vezetés tovább kívánja erősíteni a vállalat IT outsourcing tevékenységét, új befektetési politikát dolgoz ki, és javítani kíván a cég fizetési mérlegén és likviditásán. A magyarországi növekedést segítik a bejelentett változások.

[Hill and Knowlton] Az EDS szerdán közzétette új stratégiai irányelveit. Az új vezetés tovább kívánja erősíteni a vállalat IT outsourcing tevékenységét, új befektetési politikát dolgoz ki, és javítani kíván a cég fizetési mérlegén és likviditásán. A magyarországi növekedést segítik a bejelentett változások.

Az EDS, a világ legnagyobb gyártó-független IT szolgáltató vállalata, tegnap közzétette a lendületesebb piaci térnyerését célzó stratégiai irányelveit és pénzügyi kilátásait 2004-re. Michael Jordan elnök-vezérigazgató a pénzügyi és piaci elemzőknek tartott tájékoztatón elmondta, hogy a vállalat stabil pénzügyi alapokon áll, és 2003 első felében több, hosszú távra szóló szerződést kötött és újított meg mind az öt földrészen.

Az új stratégia az EDS-t a piac legköltséghatékonyabb és magas értéket biztosító IT szolgáltatójaként pozícionálja

  • a meglévő szolgáltatási kapacitások széleskörű kiterjesztésével,
  • a rendelkezésre álló infrastruktúra és egyedülálló iparági tapasztalatok kiaknázásával, és
  • a szolgáltató és üzleti egységek átstruktúrálásával elért hatékonyságnöveléssel.

"Azokra a felsővezetőkre koncentrálunk, akik a lehető legmagasabb megtérülést várják információtechnológiai beruházásaiktól, hiszen ez az, amiben az EDS a legjobb." -- mondta Michael Jordan elnök-vezérigazgató.

Az EDS árbevételének 80 százalékát kitevő IT outsourcing továbbra is a vállalat fő tevékenysége marad, és a több üzletági modellből egy szolgáltatási ágra koncentráló struktúra létrehozásával kívánják a fókuszt növelni. Az egyszerűsített működési modell egy területre összpontosítja az erőforrásokat és a portfoliót. Az A.T. Kearney és a termék-életciklus menedzsment megoldások (PLM) továbbra is megmaradnak kiegészítő ágazatként.

A költséghatékonyság érdekében az EDS globális szinten mintegy 2 százalékos leépítést irányzott elő. Ez, és az átszervezés eredményeként várt hatékonyabb szervezet várhatóan 230 millió dollárnyi adózás előtti megtakarítást jelent majd évente.

A versenyképes szolgáltatási árak erősítése érdekében az EDS folytatja a korábban elfogadott Best Shore stratégiáját, melynek keretében az alkalmazás-fejlesztéshez és a call-center szolgáltatásokhoz kapcsolódó tevékenységét költséghatékonyabb országokba helyezi át, mint pl.: Egyiptom, Új-Zéland, Kanada, Brazília, Írország India és Magyarország.

Az átszervezések költsége 2003-ban 425-475 millió USD körül várható, ennek egy része már a második negyedévben realizálódik. A második negyedéves előrejelzés 11 millió USD bevételt és 200 millió USD szabad cash flow-t mutat. 2004-re 20-21 milliárd dolláros bevétellel és 800 milliótól 1 milliárdig terjedő cash flow-val számol. A cash flow helyzet javulását várja az alaptevékenységhez nem tartozó szolgáltatások és az ehhez kapcsolódó infrastruktúra értékesítéséből is.

"Az új szervezeti struktúra és a szolgáltatások fókusza várhatóan kevésbé érinti a hazai működést, hiszen magyarországi árbevételünk 96%-a eddig is az IT tevékenység-kihelyezésből származott" --mondta el Ritter Attila, az EDS Magyarország ügyvezető igazgatója. "A munkaerő-leépítések szintén nem érintik Magyarországot, sőt a Best Shore stratégia keretében hazánkba telepített és tavaly szeptemberben megnyílt Regionális Központunk ügyfélköre folyamatosan nő, az idén kb.100 fővel bővül, 40 új munkatárs már meg is kezdte a munkát."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról