Szerző: Bodnár Ádám

2003. június 18. 09:52

A Microsoft spamellenes kezdeményezést indít

Jean-Philippe Courtois, a Microsoft EMEA elnök-vezérigazgatója ma bejelentett egy átfogó kezdeményezést, melynek célja a felhasználók megvédése a kéretlen e-mailekkel (spam) szemben, valamint a vállalatok által a kéretlen e-mailek miatt hatékonyságromlás formájában elszenvedett, 2,5 milliárd euróra becsült veszteség csökkentése. A Microsoft jobb technológiákat kíván kifejleszteni, emellett erőfeszítéseket tesz a koordinált iparági önszabályozás, a védő jogi keretrendszer és a felhasználóközpontú védekezés érdekében.

[HWSW] Jean-Philippe Courtois, a Microsoft EMEA elnök-vezérigazgatója ma bejelentett egy átfogó kezdeményezést, melynek célja a felhasználók megvédése a kéretlen e-mailekkel (spam) szemben, valamint a vállalatok által a kéretlen e-mailek miatt hatékonyságromlás formájában elszenvedett, 2,5 milliárd euróra becsült veszteség csökkentése. A Microsoft jobb technológiákat kíván kifejleszteni, emellett erőfeszítéseket tesz a koordinált iparági önszabályozás, a védő jogi keretrendszer és a felhasználóközpontú védekezés érdekében.

A Microsoft az iparággal, illetve a kormányzati és bűnüldöző szervekkel együttműködésben részt kíván vállalni az illegális és kéretlen e-mailek elleni küzdelemben, emellett szélesebb körű digitális integritást kíván megvalósítani mind a felhasználókkal, mind a vállalkozásokkal.

"A becslések szerint a spam a teljes e-mail forgalomnak több mint 50%-át teszi ki, és hatékonyságcsökkenés formájában 2002-ben több mint 2,5 milliárd euró veszteséget okozott az európai vállalatoknak. Ezzel a kezdeményezéssel és az elkövetkező években a probléma megoldása érdekében végzett munkánkkal hozzá kívánunk járulni ahhoz, hogy az internet biztonságosabb és barátságosabb környezetté váljon" -- mondta Jean-Philippe Courtois, a Microsoft EMEA elnök-vezérigazgatója.

A Microsoft célja, hogy a lehető legjobb megoldásokat biztosítsa a felhasználóknak, és minden szinten új és továbbfejlesztett technikai eszközöket nyújtson a spam megállítására. A Microsoft spamellenes technológiai beruházásainak hatásai már érezhetők például az MSN, a Microsoft fogyasztói célú internetszolgáltatása, az MSN Hotmail, az Exchange és az Outlook új verziójában.

Az MSN például naponta 2,4 milliárd kéretlen levelet blokkol. Emellett az MSN számos új technológiát biztosít annak érdekében, hogy a kéretlen e-maileket küldők ne kaparinthassák meg a felhasználók e-mail címét, és hogy megállítsák a kéretlen e-mailekhez használt e-mail címek körének a bővülését.

A vállalatok nap mint nap jobb szűrőket készítenek, és sok pénzt költenek kutatás-fejlesztésre. Microsoft olyan szűrőket készít, melyek egyszerűen használhatók, és hatékonyabban képesek eldönteni, hogy melyik e-mail tekintendő kéretlennek, és melyik valódi kommunikációnak. Ezzel a megkülönböztetéssel jelentősen csökkenthető annak kockázata, hogy a rendszer a valós e-maileket tévesen spamnek tekintse.

A fejlett technológiák alkalmazása elengedhetetlen része a kéretlen e-mailek csökkentésének, de nem elegendő. Fontosak az iparág hatékony, egymást kiegészítő erőfeszítései is. Mint azt korábban a Microsoft bejelentette az Egyesült Államokban, a vállalat támogatja egy olyan független, globális, megbízott szervezet vagy szervezetek létrehozását, amely élen járna a legjobb módszerek kidolgozásában, és folyamatos forrásként szolgálna az e-mailek hitelesítéséhez és a felhasználók közti viták rendezéséhez.

Ezek a szervezetek módszereket biztosítanának a valódi e-mailek felismeréséhez, hogy a felhasználók és a vállalkozások egyszerűbben tudjanak különbséget tenni a kívánt és a nem kívánt e-mailek között. Természetesen azoknak a technológiáknak, amelyek azonosítják a legitim kereskedelmi cégek identitását, és azokhoz megbízható küldői "bélyegzőt" mellékelnek, nyílt szabványokra kell épülniük, és az érintett iparágak visszajelzéseinek széles körű figyelembevételével kell elkészülniük.

A Microsoft célja, hogy a felhasználóknak a kéretlen e-mailekkel szembeni megvédése érdekében a régióban erősítse kapcsolatát a kormányzatokkal. A Microsoft támogatja az Európai Parlament és az Európai Tanács által 2002. július 12-én elfogadott, az elektronikus kommunikáció adatvédelmét szabályozó direktívájának (Electronic Communications Data Protection Directive) tagállamok általi megvalósítását. A direktíva hatékony jogi keretrendszert biztosít az EU-ban a felhasználók kéretlen kereskedelmi e-mailektől való megvédéséhez.

Az MSN ma indítja útjára az MSN Spam Buster nevű, az Egyesült Királyságban használható oktatási webhelyet, amely Európa más részein 2003 nyarától lesz elérhető. Az Európában több mint 44 millió felhasználót számláló MSN azt szeretné elérni, hogy a felhasználók többet tudjanak a kéretlen e-mailek elleni módszerekről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról