Szerző: Vörös Péter

2003. június 17. 09:30

Tovább csökkent a globális CRM szoftverpiac 2002-ben

[CNET, www.CRMDaily.com] A Gartner piackutató vállalat legfrissebb jelentése szerint a lassuló világgazdaság és az IT-ügyfelek prioritásainak változása miatt a globális CRM (customer relationship management, ügyfélkapcsolat-menedzsment) szoftverpiac 2002-ben immár második éve csökkent.

[CNET, www.CRMDaily.com] A Gartner piackutató vállalat legfrissebb jelentése szerint a lassuló világgazdaság és az IT-ügyfelek prioritásainak változása miatt a globális CRM (customer relationship management, ügyfélkapcsolat-menedzsment) szoftverpiac 2002-ben immár második éve csökkent.

A CRM szoftverek licencbevételei 2,8 milliárd dollárt tettek ki tavaly, ez 24,7 százalékos visszaesés a 2001-ben elért 3,7 milliárd dollárral szemben. A piac 2001-ben 6,4 százalékkal csökkent 2000-hez képest.

"A CRM szoftvergyártók nehéz időkön mennek keresztül, mivel csökkent az átlagos ügyletnagyság, több a taktikai projekt, hosszabbak az értékesítési ciklusok és igen kemény a verseny" -- mondta Tom Topolinski, a Gartner elemzője.

A helyzetet tovább súlyosbítja az a kavarodás, amelyet az Oracle okozott azáltal, hogy erőszakos felvásárlási ajánlatot tett a PeopleSoft akvizíciójára. A CRM szoftvervásárlók általában óvatosak a frissítésekkel, illetve új rendszervásárlásokkal kapcsolatban, és várhatóan kivárják, amíg elrendeződnek az ellenségeskedések és fény derül arra, hogy sikerül-e a PeopleSoft és a J.D. Edwards javasolt fúziója.

Eközben a riválisok bíznak abban, hogy sikerül új ügyfeleket szerezniük a zavaros időkben. Az SAP például a múlt héten elindított egy globális reklámkampányt, amelynek célja az, hogy olyan ügyfeleket csalogasson el, amelyeket elbátortalanított az Oracle PeopleSoftra tett felvásárlási ajánlata.

A CRM-piacon továbbra is a Siebel Systems áll az első helyen, a globális licencbevételek 24,9 százalékát érte el a cég. A pénzügyi nehézségekkel küszködő vállalat piaci részesedése mindazonáltal több mint 3 százalékkal csökkent tavaly.

A vezető CRM-gyártók közül csak az SAP és a PeopleSoft tudta növelni piaci részesedését 2002-ben. Az SAP piaci részesedése 15,9 százalék, szemben a 2001-es 10,9 százalékkal. A PeopleSoft részesedése 4,3 százalék, míg 2001-ben 3,9 százalékot ért el a cég. Az Oracle részesedése szintén 4,3 százalék, de ez visszaesés a 2001-es 5,5 százalékkal szemben.

A gyártók forgalmát tekintve azonban egységesen jelentős volt a visszaesés tavaly. Az Észak-Amerikai régióban 27,6 százalékos, Nyugat-Európában 22,4 százalékos, míg az ázsiai/csendes-óceáni régióban 15,2 százalékos volt a csökkenés.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról