Szerző: Bodnár Ádám

2003. június 11. 13:41

Magasfokú integrált megoldás az elektronikus üzleti kommunikációban

[Heller] Az eddigi egyszerűbb elektronikus adatáramlást egy fejlett üzleti kommunikációs megoldás váltja fel a hazai piac vezető ingatlanüzemeltető cége, a

[Heller] Az eddigi egyszerűbb elektronikus adatáramlást egy fejlett üzleti kommunikációs megoldás váltja fel a hazai piac vezető ingatlanüzemeltető cége, a Trammel Crow Wallis Rt. (TCW Rt.) és a MATÁV Rt. között: 2003 májusától a két cég vállalatirányítási rendszerei automatikusan adják át egymásnak a pénzügyi információkat a közöttük kiépített csatornán keresztül.

Az új megoldás a két cég eltérő -- SAP és Scala platformú -- rendszerei között biztosít automatikus adatáramlást. A kapcsolatot két szolgáltató, a Scala ECE Hungary Kft. és az Axelero Internet Rt. teremtette meg egy közös projekt keretében.

Az új, internet-alapú kapcsolatnak köszönhetően a Wallis Ingatlan Csoporthoz tartozó TCW Rt. -- amely a Matáv Rt. teljes ingatlanportfolióját outsourcing szerződés keretében már három éve üzemelteti -- pénzügyi követelése keletkezésekor elküldi az erről szóló információt a Matáv Rt-nek, amely ezt lényegesen hamarabb beépítheti a pénzügyi-likviditási rendszerébe, mintha a postán érkezett számlákat dolgozná fel.

Az elektronikus adatküldés során a két cég eltérő -- SAP és Scala -- vállalatirányítási rendszere automatikusan kommunikál egymással. A Scala szakemberei a TCW Rt. által használt iScala 2.1 rendszert bővítették a Scala connectivity-megoldásával, (iScala Connectivity Solutions, SCS). Az SCS felismeri a TVW Rt. ügyviteli rendszerében keletkezett releváns adatokat és automatikusan elküldi azokat az Axelero Web-EDI postafiókjába.

Az ingatlancégtől származó információt az Axelero Internet formátumkonverzióval a Matáv SAP-rendszere számára érthető formára alakítja és az elektronikus kereskedelemben is használt EDI-protokoll (Electronic Data Interchange) segítségével WEB EDI platformon juttatja el a Matáv Rt-hez. Magyarországon ez az első nagyszabású projekt, amelyben ezt a technikai megoldást alkalmazták. Az Axelero a megoldás keretében értéknövelt szolgáltatásként végzi az ASP üzemeltetést.

Az integrált megoldás kiépítése a Scala ECE Hungary és az Axelero első közös projektje volt. A megvalósítás egy hónapot vett igénybe, amelyből a tesztüzemre két hetet fordítottak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról