Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Japánban továbbra is az ADSL vezet a broadband piacon

Vörös Péter, 2003. június 04. 17:08
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[NE Asia Online] Az ADSL-szolgáltatás megőrizte vezető helyét a japán szélessávú piacon, április 30-án az összes broadband-felhasználó 75 százaléka használt ADSL internet-hozzáférést. A szakemberek szerint a jövő legígéretesebb szélessávú megoldását nyújtó üvegszálas szolgáltatás előfizetői létszáma jelentősen emelkedett.

[NE Asia Online] Az ADSL-szolgáltatás megőrizte vezető helyét a japán szélessávú piacon, április 30-án az összes broadband-felhasználó 75 százaléka használt ADSL internet-hozzáférést. A szakemberek szerint a jövő legígéretesebb szélessávú megoldását nyújtó üvegszálas szolgáltatás előfizetői létszáma jelentősen emelkedett.

A felkelő nap országában az ADSL-szolgáltatások továbbra is havi mintegy 450 ezer új előfizetőt jegyeznek, főként a kedvező áraknak köszönhetően. Az átlagos ADSL-szolgáltatás havidíja mintegy 3000 jen (~ 5500 Ft), ez kevesebb, mint fele a három évvel ezelőtti bevezető áraknak. Az elemzők úgy vélik, hogy az árcsökkenés legfőképpen az erős versenynek köszönhető.

A szigetország Távközlési Minisztériuma szerint április 30-án a szélessávú felhasználók közül 7,47 millió használt ADSL-t, ez 6,5 százalékos havi növekedést jelent. A kábeltévés internet-hozzáférést használók száma 2,13 millió volt, ez 3,2 százalékos havi emelkedésnek felel meg, míg az üvegszálas szolgáltatásokat 347 ezren használták, ami 13,6 százalékos növekedést jelent.

Az ADSL-piacon a vezető hely a Nippon Telegraph and Telephone (a "japán Matáv") két regionális leányvállalatáé (NTT East Corp. és NTT West Corp.), valamint a Softbank csoporté. Mindhárom vállalat folyamatos és erőteljes kampányt folytat az újabb ADSL előfizetők elnyerése érdekében. Április végén a Softbank ADSL-piaci részesedése 34,1 százalék, míg az NTT East és az NTT West összesített részesedése 36,8 százalék volt.

Úgy tűnik, hogy az üvegszálas szolgáltatások elterjedése végre beindul. Az előfizetők száma először március végén haladta meg a 300 ezret. A két NTT vállalat piaci részesedése több mint 60 százalék ebben a szegmensben. A villamosenergia-szolgáltató cégekhez tartozó szolgáltatók egy része immár elengedi a körülbelül 20 ezer jenes (~37 ezer forintos) installálási díjat.