Szerző: Bodnár Ádám

2003. június 3. 11:28

Az Intel 100 millió dollárt fektet a japán Elpida Memory vállalatba

Az Intel ma bejelentette, hogy 100 millió dollárt fektet a japán Elpida Memory vállalatba, ami jelenleg az egyetlen japán DRAM-gyártó cég. Az Elpida az NEC és a Hitachi vegyesvállalata.

Az Intel ma bejelentette, hogy 100 millió dollárt fektet a japán Elpida Memory vállalatba, ami jelenleg az egyetlen japán DRAM-gyártó cég. Az Elpida az NEC és a Hitachi vegyesvállalata.

Az NEC és a Hitachi bejelentették, hogy a közeljövőben további 80 millió dollárt fektetnek az Elpidába annak érdekében, hogy a DRAM-gyártó vállalat bővíthesse a hiroshimai üzemének kapacitását. A januárban beindított gyárban 300 milliméter átmérőjű wafereket dolgoznak fel.

Először szeptemberben láttak napvilágot olyan információk, amelyek szerint az Intel tárgyalásokat folytat az NEC-vel és a Hitachival arról, hogy tőkeinjekciót nyújtana az Elpidának. Akkor azonban a pletykák még egy 668 millió dolláros befektetésről szóltak.

Az Elpida ezen felül bejelentette, hogy a közeljövőben várhatóan újabb befektetésekre kerül sor. A vállalat csütörtökön tart nagyszabású sajtótájékoztatót, amelynek keretében vázolja üzleti terveit.

Az NEC és a Hitachi közölték, hogy az Intellel kötött megállapodás tartalmaz egy olyan záradékot, amely szerint a japán anyavállalatoknak adott esetben kötelessége megvásárolni az Intel üzletrészét. Az Intel utóbbi hírt nem kommentálta.

Az Elpida hiroshimai gyára a vállalat szóvivője szerint jövő márciusra már havi 15 ezer wafert dologozhat fel. A kapacitás jelentős növelése csökkentheti a gyártási költségeket, így a japán DRAM-gyártó nyereségessé válhat.

A Gartner Dataquest előzetes adatai szerint az Elpida 2002-ben az ötödik volt a DRAM-gyártók sorában, a japán cég piaci részesedése 6,4 százalék volt. A DRAM-gyátók legnagyobbika továbbra is a Samsung, a koreai vállalat a Micront, a Hynixet és az Infineont előzi meg.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról