Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. június 2. 09:54

Hétmilliárdos bevétel a magyarországi internetszolgáltatóknál 2003 első negyedévében

[KSH] 2003 első negyedévében mintegy hétmilliárd forintos nettó árbevételt könyvelhettek el a hazai internethozzáférés-szolgáltatók -- derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentéséből. Az idei első negyedévben elkönyvelt bevétel 19 százalékkal volt magasabb, mint a tavalyi utolsó, s 68 százalékkal több, mint az egy évvel ezelőtt zárt negyedév eredménye.

[KSH] 2003 első negyedévében mintegy hétmilliárd forintos nettó árbevételt könyvelhettek el a hazai internethozzáférés-szolgáltatók -- derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentéséből. Az idei első negyedévben elkönyvelt bevétel 19 százalékkal volt magasabb, mint a tavalyi utolsó, s 68 százalékkal több, mint az egy évvel ezelőtt zárt negyedév eredménye.

Az internetelőfizetéssel rendelkező vállalkozások és magánszemélyek száma a negyedév végén meghaladta az 503 ezret -- ebbe azonban nem számították be az ingyen csatlakozó felhasználókat. Egy előfizetés nem feltétlenül egyetlen internethasználót jelent, mivel az összegzéskor nem tett különbséget a KSH -- derül ki a jelentés módszertani ismertetéséből. Egyetlen előfizetőnek számít tehát a modemes ügyfél és a bérelt vonalat helyi hálózatra továbbosztó nagyvállalat is.

3 százalékkal növekedett a modemes előfizetéssel rendelkezők száma, és jelentősen nőtt (46 százalékkal) a DSL, valamint a kábeltévés (33 százalékkal) előfizetők aránya az előző negyedévihez képest. Csökkent ugyanakkor a bérelt vonali előfizetők száma. Az első negyedév végén regisztrált valamivel több mint félmillió előfizető 67 százaléka modemen, 6 százaléka ISDN-en, 9 százaléka DSL kapcsolaton, 8 százaléka kábeltévé hálózaton, 5 százaléka pedig mikrohullámú internetkapcsolaton keresztül érte el a világhálót. Az előfizetők mindössze 1 százaléka használ bérelt vonalat és 4 százalékuk kapcsolatának típusa került az "egyéb" rubrikába.

A modemes internetezők egyetlen negyedév alatt 43 millió alkalommal tárcsázták szolgáltatójuk 06-51-es behívószámát, és összesen több mint egymilliárd perecen keresztül "lógtak" a világhálón. A 369 000 modemes előfizető átlagosan napi 31 percen keresztül használta a világhálót, ami havonta 15 és fél órányi szörfölést jelent.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról