Szerző: Bodnár Ádám

2003. május 21. 12:31:15

Blade szerverekből álló linuxos fürtöt értékesít az IBM

[CNET] Az IBM ma jelenti be eServer Cluster 1350 szerverét, amely egy blade szerverekből felépített, Linux operációs rendszert futtató fürtözött rendszer. A rackbe épített számítógép IBM BladeCenter rendszereket, valamint rackbe építhető, Intel-alapú eServer x335 és x345 szervereket tartalmaz.

[CNET] Az IBM ma jelenti be eServer Cluster 1350 szerverét, amely egy blade szerverekből felépített, Linux operációs rendszert futtató fürtözött rendszer. A rackbe épített számítógép IBM BladeCenter rendszereket, valamint rackbe építhető, Intel-alapú eServer x335 és x345 szervereket tartalmaz.

Az IBM szerint az eServer Cluster előnye, hogy az összeépítés és tesztelés, valamint az operációs rendszer telepítése már az IBM gyáraiban megtörténik, ami egyszerűsíti a szerverek telepítését és menedzselését. A vállalat elsősorban nagy számítási teljesítményt igénylő műszaki alkalmazásokat futtató ügyfeleknek ajánlja majd az eServer Clustert.

Az IBM célja, hogy megelőzze versenytársait a fürtözött rendszerek területén. A számítástechnika eme ágazata az utóbbi időben vált rendkívül népszerűvé, ugyanis rendkívül alacsony költségek mellett teszi lehetővé nagy számítási teljesítményt nyújtó rendszerek építését. A blade szerverek az utóbbi évben kerültek a figyelem középpontjába. Előnyük, hogy rendkívül kis helyet foglalnak el, ezért egy rackbe akár száznál is több szerver is beépíthető.

Az IBM áprilisban hozta létre "Deep Computing" részlegét, amelynek feladata a fürtözött rendszerek értékesítése. Elemzők szerint a vállalat komoly sikerre számíthat ezen a piacon és elsősorban a rendkívül alacsony árakkal dolgozó Dell Computerrel kell megküzdenie a vevők kegyeiért. A nagy szervergyártók közül az IBM és a Dell mellett a HP és a Sun is forgalmaz blade szervereket.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 18:58

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.