Szerző: Barna József

2003. február 28. 15:11

A Cisco bemutatta IP-alapú repülőtéri kommunikációs architektúráját

[NetAktív] A Cisco a hamburgi Passenger Terminal Expón mutatta be a Cisco Airport Communication Architecture nevű IP-alapú, nyílt szabványokra épülő repülőtéri kommunikációs rendszerét, amelynek használatával javítható a repülőtéri közbiztonság, csökkenthetők az üzemeltetési költségek, növelhető a jövedelmezőség és új bevételi források válnak elérhetővé.

A Cisco szerint a repülőterek úgy működnek, mint egy kisváros: műszaki, gazdasági, jogi, kereskedelmi és üzemeltetési infrastruktúrával és funkciókkal. Egy fokozott felügyelhetőséget nyújtó általános hálózati infrastruktúra létrehozása azonban nem könnyű feladat a reptereken, mert az e környezetben jelenleg használatos kommunikációs protokollok és alkalmazások sokfélék, és a köztük levő együttműködés minimális.

A Cisco Airport Communication Architecture egyszerű, az Internet Protocol (IP) nyílt szabványaira épülő, egységes hang-, video- és adatátviteli rendszert kínál a repülőtereknek. Az IP-alapú infrastruktúra tökéletes alapot biztosít a repülőtéri hálózatok számára, ugyanis garantálja a folyamatos hálózati elérhetőséget és a bővíthető funkcionalitást.

"A repülőtéri biztonság mindenki szerint rendkívül fontos, ám míg a biztonsági rendszerek célja ugyanaz -- a személyzet és az utasok védelme --, jobbára mégis egymástól függetlenül működnek. Egy gyors, koordinált biztonsági hálózat lehetővé teszi az információmegosztást a légitársaságok, a repülőterek, a biztonsági személyzet tagjai, valamint a hatóságok között a terminálzárlatok és a járatkésések csökkentése érdekében" -- nyilatkozta Chris Huggett, a Cisco EMEA régiójának utazási és szállítási megoldásokért felelős igazgatója.

A Cisco repülőtéri kommunikációs architektúrája a hardver- és hálózatfelügyeleti eszközöket, a leglényegesebb üzemeltetési folyamatokat, a mobil eszközöket és a különféle hozzáférési rétegeket egyesíti, a Cisco Ecosystem partnerei által készített alkalmazások széles választékát támogatva. Ilyen többek között a biztonsági felügyelet, a poggyászkezelés, a mobil beléptetési (check-in) és kapukezelő funkciók, a nyilvános internet-hozzáférés, a hang- és adatszolgáltatások, a kiskereskedelmi koncessziók, az e-oktatás és képzés, valamint a repülőtér üzemeltetési szolgáltatások.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról