Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. február 27. 12:22

Törvénymódosítás az on-line biztosításokért

Három hónap múlva lép hatályba az a törvénymódosítás, melynek értelmében akár az interneten is köthetők biztosítások -- adta hírül a Népszabadság . A héten elfogadott törvénymódosítás felmentést ad a biztosítótársaságoknak azon kötelezettségük alól, hogy minden esetben azonosítsák ügyfeleiket. Egyes biztosítástípusok esetén a jövőben elegendő lesz a kár kifizetésekor azonosítani az ügyfelet.

[HWSW] Három hónap múlva lép hatályba az a törvénymódosítás, melynek értelmében akár az interneten is köthetők biztosítások -- adta hírül a Népszabadság. A héten elfogadott törvénymódosítás felmentést ad a biztosítótársaságoknak azon kötelezettségük alól, hogy minden esetben azonosítsák ügyfeleiket. Egyes biztosítástípusok esetén a jövőben elegendő lesz a kár kifizetésekor azonosítani az ügyfelet.

Az on-line szerződéskötések egyik legfőbb törvényi akadálya volt eddig, hogy a szerződő ügyfélnek személyesen kellett igazolnia személyazonosságát. A hétfőn elfogadott törvénymódosítás értelmében a biztosítók rugalmasabban kezelhetik az azonosítás kérdését, például vagyon- és felelősségbiztosítás kötése esetén az ügyfél azonosítására később -- például a kár kifizetésekor -- is sor kerülhet.

A hazai biztosítótársaságok közül már több is kínál internetes szerződéskötési lehetőséget. A biztositas.lap.hu oldal gyűjteménye szerint az ÁB-Aegon, a Generali, az Allianz, a Credit Suisse és az Europ Assistance magyar nyelvű oldalain van lehetőség különféle biztosításokat kötni, sőt, egy biztosítási alkusz oldal, a netrisk.hu és az Utasbiztosítási Centrum is tartalmazza egyszerre több biztosító ajánlatát.

Ugyanakkor az on-line szerződéskötések jövőjét illetően biztosítási szakemberek vélekedése eltérő. A Magyarország.hu az MTI-re hivatkozva ismertette két biztosító munkatársának az előrejelzését: míg a az ÁB-Aegon Általános Biztosító Rt. szolgáltatási igazgatója szerint az elkövetkező öt évben az interneten kötött biztosítások aránya a 10 százalékot is elérheti, a Generali Providencia Biztosító Rt. marketing csoportvezetője szerint a teljes értékesítésen belül az on-line kötött szerződések nem fogják meghaladni az 5 százalékot.

2002-ben egyébként az év internetes biztosítója díját az Allianz Hungária Biztosító Rt. nyerte.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról