Szerző: Vörös Péter

2003. február 13. 12:10

A Dell visszalép két IBM-megállapodástól

[CNET, WSJ] A Dell Computer közölte, hogy visszalép két fontos hosszú távú Dell-IBM szerződéstől. 1999-ben a Dell két jelentős megállapodást kötött az IBM-mel: márciusban egy alkatrészvásárlási szerződést kötöttek a felek, szeptemberben pedig az IBM Global Services szolgáltatásainak felhasználásával kapcsolatban jelentettek be egy ügyletet.

[CNET, WSJ] A Dell Computer közölte, hogy visszalép két fontos hosszú távú Dell-IBM szerződéstől. 1999-ben a Dell két jelentős megállapodást kötött az IBM-mel: márciusban egy alkatrészvásárlási szerződést kötöttek a felek, szeptemberben pedig az IBM Global Services szolgáltatásainak felhasználásával kapcsolatban jelentettek be egy ügyletet.

Az alkatrészszállítási megállapodás többek között olyan termékekre vonatkozott, mint a merevlemezek, lapos kijelzők és félvezetők; a szolgáltatási szerződés keretében pedig a Dell-ügyfeleknek nyújtott számítógépes szolgáltatásokat a Nagy Kék. Mindkét szerződés hosszú távú volt, a hétéves alkatrészszállítási megállapodás értéke 16 milliárd dollár, a szolgáltatási szerződésé 6 milliárd dollár volt.

Az alkatrészszállítási ügylet végét főként az okozta, hogy az IBM leállt egy sor olyan termék (pl. merevlemezek és lapos kijelzők) gyártásával, amelyet a Dell korábban vásárolt. Ami a szolgáltatási szerződést illeti, a két cég továbbra is együttműködik esetenként, de messze nem olyan mértékben, mint azt elképzelték az ügylet megkötésekor.

"A piaci helyzet jelentősen megváltozott 1999-hez képest" -- mondta Bruce Anderson, a Dell szóvivője kedden. Anderson elmondta, hogy a Dell fokozatosan egyre kevesebb alkatrészt vásárolt az IBM-től, ahogy az eladta egyes üzletágait, mint például a merevlemez-részleget. "Az alkatrészszállítási együttműködés az elmúlt év folyamán lényegében olyan szintre csökkent, hogy kijelenthetjük: ma már nincs érvényben." Az IBM tavaly decemberben adta el merevlemez-üzletágát a Hitachinak 2,05 milliárd dollárért.

Ami a szolgáltatási egyezményt illeti, a Dell továbbra is kínál az IBM Global Servicesen keresztül telepítési és garanciális szolgáltatásokat asztali PC-ihez, laptopjaihoz és más termékekhez, de általában csak akkor, ha az ügyfél kifejezetten kéri az IBM közreműködését. Jon Weisblatt, a Dell szóvivője elmondta, hogy a szolgáltatási környezet megváltozott és az ügyfelek jobban összpontosítanak a költségekre.

"Az IBM Global Services szolgáltatásai többe kerülnek, mint amennyit az ügyfelek hajlandóak kifizetni" -- mondta Weisblatt. A szóvivő azt is hozzátette, hogy a Dellnek számos más szolgáltatási partnere van, például az EDS és a Unisys.

Az IBM képviselője elmondta, hogy az IBM Global Servicesnek még mindig vannak olyan ügyfelei, akik karbantartási szolgáltatásokat nyújtanak a Dell termékeihez.

A Dell képviselői nem árulták el azt, hogy a cég valójában mennyit költött IBM alkatrészekre és szolgáltatásokra, Weisblatt azonban annyit elmondott, hogy a szolgáltatási megállapodás esetében az összeg alatta maradt az eredetileg tervezett összegnek.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról

repairwashing

6

Keserű véget ért a Samsung-iFixit frigy

2024. május 24. 11:58

A független javítócég szerint a koreaiak rendkívül megnehezítették a könnyű javítást lehetővé tevő együttműködést.