Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. február 10. 13:38

Kevesebb a vezetékes telefon, több a várakozó

Egyre csökken a vezetékes vonalak száma -- derül ki a Hírközlési Felügyelet (HÍF) 2002. decemberi gyorsjelentéséből. Novemberről decemberre közel húszezerrel csökkent a vezetékes telefonnal rendelkezők száma, így az öt hazai távközlési vállalat (Emitel Rt., Hungarotel Rt., Matáv Rt., Monortel Rt., Vivendi Telecom Hungary Rt.) összesen 3 652 525 bekapcsolt fővonallal zárta a tavalyi évet.

[HWSW] Egyre csökken a vezetékes vonalak száma -- derül ki a Hírközlési Felügyelet (HÍF) 2002. decemberi gyorsjelentéséből. Novemberről decemberre közel húszezerrel csökkent a vezetékes telefonnal rendelkezők száma, így az öt hazai távközlési vállalat (Emitel Rt., Hungarotel Rt., Matáv Rt., Monortel Rt., Vivendi Telecom Hungary Rt.) összesen 3 652 525 bekapcsolt fővonallal zárta a tavalyi évet.

A vezetékes vonalak számának csökkenéséből adódik, hogy a 100 lakosra jutó telefonok száma a novemberi 36,1-ről egy tizeddel 36 százalékra csökkent. Érdekes ugyanakkor, hogy a telefonra várakozók száma nőtt: a novemberi alig hétezerről több mint hét és félezerre. Szintén nőtt -- igaz, csak egy ezrelékkel -- az ISDN fővonalak aránya: 100 bekapcsolt fővonalból 15,4 ISDN típusú. Az ISDN népszerűsége egyébként több mint egy éve töretlen; ha kismértékben is, de folyamatosan növekszik az előfizetők tábora.

A HÍF gyorsjelentéséből kiderül az is, hogy fővonalanként átlagosan 3 percet beszélünk (internetezünk, faxolunk) alkalmanként. A kezdeményezett hívások átlaga is nőtt a november havihoz képest, akkor ugyanis csak 2 perc 48 másodperc volt az átlagos telefonhasználati idő hívásonként. Összesen egy hónapban egyébként átlagosan 237 percen, azaz majdnem négy órán át használjuk a vezetékes telefonjainkat beszélgetésre, vagy valamilyen adatátvitelre.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról

repairwashing

6

Keserű véget ért a Samsung-iFixit frigy

2024. május 24. 11:58

A független javítócég szerint a koreaiak rendkívül megnehezítették a könnyű javítást lehetővé tevő együttműködést.