Szerző: Bodnár Ádám

2003. február 3. 11:21

Továbbra is rendkívül lassan növekszik az NTT DoCoMo 3G-előfizetőinek létszáma

Japán legnagyobb mobilszolgáltatója, az NTT DoCoMo bejelentette, hogy a decemberben véget ért negyedévben 16300 új előfizetője lett a harmadik generációs FOMA szolgáltatásának. Ez azt jelenti, hogy a 3G felhasználók száma továbbra is csak rendkívül lassan növekszik és az előfizetők száma messze elmarad a vállalat korábbi várakozásaitól.

Japán legnagyobb mobilszolgáltatója, az NTT DoCoMo bejelentette, hogy a decemberben véget ért negyedévben 16300 új előfizetője lett a harmadik generációs "FOMA" szolgáltatásának. Ez azt jelenti, hogy a 3G felhasználók száma továbbra is csak rendkívül lassan növekszik és az előfizetők száma messze elmarad a vállalat korábbi várakozásaitól.

Az NTT DoCoMo 2001 októberében indította el a világ első harmadik generációs mobiltelefon-szolgáltatását, amely továbbfejlesztett mobiladat- és videofunkciókat nyújt, mint például a videokonferencia. A szolgáltatással kapcsolatban jelentős technikai nehézségek merültek fel, és a fogyasztói érdeklődés is alacsonyabb a vártnál.

A következő 2-3 évben az NTT DoCoMo azt várja, hogy a hangszolgáltatásokból származó felhasználónkénti átlagos forgalom (average revenues per user, ARPU) továbbra is csökkenni fog, bár alacsonyabb mértékben, mint korábban. A csökkenő hangforgalmat várhatóan kompenzálni fogják az adatszolgáltatások és a teljes felhasználónkénti átlagos forgalom valószínűleg változatlan lesz vagy némileg csökkenni fog.

Az NTT DoCoMo 2001 októberében indította el FOMA szolgáltatását, azonban azóta mindössze 152 ezer előfizetőt tudott toborozni. Noha tavaly december óra a felhasználók száma hatszorosára növekedett, valóságos csodára lenne szükség, hogy a mobilszolgáltató elérje azt a célkitűzését, amely szerint a pénzügyi év végére, azaz áprilisra 320 ezer FOMA-előfizetője legyen. Korábban a vállalat arra számított, hogy 2003 márciusára 1,5 millió 3G előfizetővel fog rendelkezni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról