Szerző: Vörös Péter

2003. február 3. 09:05

A Hutchison 3G március végéig elindítja harmadik generációs mobilszolgáltatását Európában

[WSJ] A Hutchison Whampoa Ltd. Hutchison 3G leányvállalata több hónapos késlekedés után végre bemutatta új, harmadik generációs mobiltelefon-szolgáltatását. A cég azt ígéri, hogy a szolgáltatást március végéig bevezetik Nagy-Britanniában és Olaszországban.

[WSJ] A Hutchison Whampoa Ltd. Hutchison 3G leányvállalata több hónapos késlekedés után végre bemutatta új, harmadik generációs mobiltelefon-szolgáltatását. A cég azt ígéri, hogy a szolgáltatást március végéig bevezetik Nagy-Britanniában és Olaszországban.

A Hutchison 3G azt tervezi, hogy Európában 10 országban vezetik be a nemes egyszerűséggel "3"-nak keresztelt szolgáltatást, ezek közül az első kettő lesz Nagy-Britannia és Olaszország. A harmadik generációs technológia lehetővé teszi a gyors adatátvitelt, így a mobiltelefonokkal közel szélessávú sebességgel lehet elérni az internetet, video- és audioanyagokat lehet küldeni és videokonferenciákat lehet tartani.

Az európai szolgáltatók együttesen mintegy 100 milliárd eurót fordítottak 1999-ben és 2000-ben az új hálózatokkal kapcsolatos engedélyekre, de általában a bevezetés késleltetése mellett döntöttek, részben azért, hogy csökkentsék további befektetési költségeiket, részben pedig azért, mert nagy a bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy mekkora a kereslet az ilyen szolgáltatások iránt.

Ha a Hutchison 3G tartja magát a most bejelentett bevezetési időponthoz, akkor az első olyan mobiltelefon-szolgáltató lesz Európában, amely bevezeti az évek óta várt technológiát. Japánban az NTT DoCoMo és a Japan Telecom (a Vodafone Group PLC leányvállalata) már bevezette a 3G szolgáltatásokat, de a kereslet eddig kiábrándító volt. Az Egyesült Államokban még nem vezették be a 3G technológiát.

A Hutchison 3G hamarosan megnyitja a London központi részén, az Oxford Streeten lévő csillogó áruházát. A cég a mobiltelefonokat és a szolgáltatási szerződéseket a Hutchison Whampoa Superdrug áruházláncában, valamint több mobiltelefonüzletben, így a Carphone Warehouse Group PLC-nél is kínálni fogja.

A Hutchison 3G korábban azt közölte, hogy már 2002 második felében bevezeti a 3G szolgáltatásokat. A cég azzal magyarázza a késlekedést, hogy egyrészt kevés az elérhető 3G mobiltelefon, másrészt egyes új szolgáltatások (pl. a videokonferencia) technológiailag nagy kihívásnak bizonyultak. "Teljesen új technológiáról van szó. A lényeges dolog az volt, hogy jól működjenek a szolgáltatások és nem az, hogy tartsunk egy korábban megadott határidőt" -- mondta Edward Brewster, a cég szóvivője.

A Hutchison az utóbbi fél évben nem nagyon "reklámozta" a NEC és a Motorola által készített mobiltelefonokat, részben azért, mert a korai verziókban sok hiba volt. A cég azonban immár biztos magában annyira, hogy bemutassa a szolgáltatásokat és a berendezéseket. A széthajtható mobiltelefonokkal élő videoadást lehet küldeni és fogadni.

A készülékekben két kamera van, az egyik a hívó felé van irányítva, a másik a "külvilág" felé. A hívó fél a zöld gombot nyomja meg a hanghíváshoz vagy a kék gombot a videohíváshoz. A hívó megengedheti a hívott félnek azt, hogy az lássa a hívó vagy a környezete élő képét.

A mobiltelefonokkal el lehet küldeni hírekkel vagy focimeccsekkel kapcsolatos klipeket. Természetesen lehetőség van elektronikus levelezésre is, meg lehet nézni mozielőzeteseket, animált rövidfilmeket és olyan (a hívó helyzetét figyelembe vevő) szolgáltatások is elérhetővé válnak, mint az elektronikus térképek.

A Hutchison 3G két előfizetési ajánlatot kínál Nagy-Britanniában, ezek egyelőre inkább a mobiltelefont igen sűrűn használó fogyasztóknak szólnak: az egyik előfizetés havonta 59,99 font (~22.340 Ft), míg a másik előfizetés ára havi 99,99 font (~37.240 Ft), ez utóbbinál több lebeszélhető perc áll rendelkezésre.

A fogyasztóknak külön kell megvásárolni a mobiltelefonokat. Jelenleg három modell kapható, kettő ára 399 font (~149 ezer Ft), míg a harmadik 449 fontba (~167 ezer Ft-ba) kerül.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról