Szerző: Bodnár Ádám

2003. január 9. 11:44

Japánban jelentősen csökkent a játékkonzolok forgalma az ünnepi szezonban

Japánban a karácsonyi szezonban 14,2 százalékkal esett vissza a játékkonzolok forgalma a tavalyi évhez képest -- írja a Mediaworks magazin. A gyártók közül egyedül a Nintendo tudta növelni az eladott készülékek számát.

Japánban a karácsonyi szezonban 14,2 százalékkal esett vissza a játékkonzolok forgalma a tavalyi évhez képest -- írja a Mediaworks magazin. A gyártók közül egyedül a Nintendo tudta növelni az eladott készülékek számát.

Október 28. és január 5. között Japánban összesen 3,3 millió játékkonzolt értékesítettek, beleértve az otthoni készülékeket, valamint a hordozható berendezéseket is. Meglepetésre 28 százalékkal 966 ezer darabra csökkent az eladott PlayStation 2 konzolok száma, míg az értékesített GameCube-ok száma 54,9 százalékkal 409 ezer darabra esett vissza.

"A PlayStation 2 eladásainak csökkenése már várható volt, hiszen az orszgában már több mint 10 millió ilyen konzol van. A váratlan dolog a GameCube iránti igen gyenge kereslet" -- mondta Toru Sato, a Mediaworks elemzője. Az Xboxból a vizsgált időszakban mindössze 62 ezer példány kelt el.

A gyengén szerplő otthoni konzolokkal ellentétben a Game Boy Advance eladásai valósággal szárnyaltak, az aprócska játékgépből 38,9 százalékkal többet adtak el, mint 2001 azonos időszakában. A szinte hihetetlennek tűnő, 1,81 milliós eladási darabszán mögött elsősorban a GBA-ra írt új Pokémon játékok megjelenése áll.

A Pokémon Sapphire és Pokémon Ruby november 21-én jelent meg a piacon és mindkét szoftverből 1,7 millió példányt adtak el, így természetesen ezek lettek az ünnepi szezon legsikeresebb konzoljátékai. A Pokémonok mögött a PlayStation 2-re fejlesztett Tales of Disney 2 (807 ezer példány), valamint a GameCube-on játszható Mario Party 4 (698 ezer példány) következett.

A Mediaworks adatai szerint a játékszoftverek eladásai 23 százalékkal 18,5 millió darbabra növekedtek, de ennek elsősorban az az oka, hogy a Game Boy Advance-ra írt játékok forgalma 163 százalékkal növekedett a tavalyi év azonos időszakához képest.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról