Szerző: Vörös Péter

2002. november 11. 13:26:29

A Microsoft Xbox japán üzletágának vezetője átköltözik Redmondba

[WSJ] Hirohisa Ohura, a Microsoft Japan Xbox üzletágának ügyvezető igazgatója lemond posztjáról és a Microsoft amerikai központjába költözik át január 1-én. Elemzők szerint a lépés további bizonytalanságot jelent a cég egyébként is gyenge japán játék üzletágának sorsával kapcsolatban.

Xbox [WSJ] Hirohisa Ohura, a Microsoft Japan Xbox üzletágának ügyvezető igazgatója lemond posztjáról és a Microsoft amerikai központjába költözik át január 1-én. Elemzők szerint a lépés további bizonytalanságot jelent a cég egyébként is gyenge japán játék üzletágának sorsával kapcsolatban.

Ohura Redmondban Robbie Bach, a Microsoft Xbox vezetőjének közvetlen beosztottja lesz abban a csapatban, amely a vállalati tervezéssel foglalkozik. "Számos hézag volt az amerikai központ és a japán részleg között az ottani piac megértésével kapcsolatban, de úgy véljük, hogy ezeket sikerül mindkét oldalon megszüntetni" -- közölte a Microsoft szóvivője.

"Mindig is tisztában voltunk azzal, hogy ez a legösszetettebb és legnehezebb piac" -- mondta Ohura. "Több olyan dolog is van, amit itt tudunk jobban csinálni és ez a legfőbb oka annak, hogy Redmondba költözöm."

Ohura azt is közölte, hogy ki fogja fejteni a redmondi vezetőknek a japán piac sajátosságait és jelentőségét. "Bár a változásnak várhatóan nem lesz azonnali hatása az Xbox üzletre", Ohura szerint a cél az, hogy koordináljanak Japán és Redmond között a jövőbeni Xbox konzolokkal és a videojátékokkal kapcsolatban.

Új beosztásában Ohurától azt várják, hogy adja át a Microsoft vállalati szintű Xbox üzletágának azokat a tapasztalatokat, amelyeket a japán részleg vezetésével kapcsolatban szerzett. A cégnek az utóbbi években komoly gondjai voltak az igényes japán szoftverfejlesztőkkel fenntartott kapcsolataival.

Egyelőre nem nevezték ki Ohura utódját, a keresés a vállalaton kívülre és külföldre is ki fog terjedni, mondta a szóvivő. Japánban, a világ második legnagyobb videojáték-piacán a Microsoft Xbox játékkonzol jelentősen le van maradva a Sony PlayStation 2 és a Nintendo GameCube mögött.

Az elemzők szerint az Xbox kudarcának hátterében jórészt az áll, hogy kevés a japán fogyasztókra kihegyezett szoftver, például az ott igen népszerű szerepjáték programok nagyon hiányoznak erre a platformra.

Szeptember végéig a Microsoft mindössze 278860 Xbox játékkonzolt adott el Japánban a február 22-ei bemutató óta. A Nintendo GameCube-ból 1,59 millió darabot értékesítettek a 2001 szeptemberi debütálás óta. A piacvezető Sony pedig 10,25 millió PlayStation 2 konzolt adott el Japánban 2000 március óta.

A Microsoft alacsony japán eladásai az Xboxszal kapcsolatos átfogóbb tervek egyik legfőbb gyenge pontját jelentik, mivel Japán az USA után a világ második legnagyobb videojáték-piaca. A japán videojáték-gyártók haboznak elkészíteni legjobb játékaik Xbox változatát, mivel a konzol egyáltalán nem népszerű otthoni piacukon.

A 41 éves Ohura 1986-ban csatlakozott a Microsoft japán leányvállalatához és kulcsfontosságú szerepet játszott a japán PC-gyártóktól kapott megrendelésekben. Ezenkívül sikeres csatát vívott a böngészőgyártó Netscape Communications japán leányvállalata ellen, valamint a Microsoft Word helyi vetélytársa ellen is sikerült győzedelmeskednie.

a címlapról

Hirdetés

Hét kedvenc előadónk az idei HWSW mobile!-ról

2019. november 19. 21:56

Idén 90 fős előadói gárdával készülünk a HWSW mobile! digitális termékfejlesztési konferenciára, de hogy segítsünk az eligazodásban, kiemeltük neked a hét kedvencünket.